بختیاری:

فقدان قوانین بازدارنده علت بروز حیوان آزاری

۱۳۹۶/۰۸/۲۱ - ۰۹:۰۳:۴۵
کد خبر: ۶۳۵۸۴۶
فقدان قوانین بازدارنده علت بروز حیوان آزاری
عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی مجلس کاهش حیوان آزاری را نیازمند رفع خلاء های قانونی دانست.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، علی بختیاری با ارزیابی مثبت تهیه پیش نویس لایحه ممنوعیت حیوان آزاری از سوی وزارت دادگستری با بیان اینکه حیوان آزاری در کشور جرم انگاری نشده است، گفت: متاسفانه نبود قوانین بازدارنده باعث شده برخی به حیوان آزاری روی بیاورند از این رو به طور قطع اجرای این لایحه در پیشگیری و کاهش حیوان آزاری ها  تاثیر بسزایی دارد.

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه سازمان حفاظت محیط زیست متولی برخورد با تخلفات در زمینه حیات وحش است، ادامه داد: در مورد حیوانات اهلی و خانگی قانون و متولی واحد مشخص نشده است بنابراین باید لایحه ای جامع برای برخورد با متخلفان تدوین و تصویب شده و سپس مسئولیت دستگاه متولی مشخص شود تا شاهد تعرض به حقوق حیوانات نباشیم.

وی کاهش حیوان آزاری را نیازمند رفع خلاء های قانونی دانست و گفت: هر چند شمار حیوان آزاری ها در کشور زیاد نیست اما باید به مقوله جرم انگاری و فرهنگ سازی توجه ویژه شود.

عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه حیوان آزاری برای برخی به سرگرمی و تفریح تبدیل شده است، افزود: این افراد به حقوق حیوانات آگاه نبوده و نیاز است رسانه ها با فرهنگ سازی مناسب افراد را به حقوق حیوانات آگاه کنند و از سویی برخورد قاطع با متخلفان و عاملان حیوان آزاری در دستور کار قرار گیرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خانه ملت

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز