بیگدلی :

آسیب های اجتماعی در پیچ و خم موازی کاری دستگاه ها

۱۳۹۶/۰۹/۰۴ - ۰۹:۴۵:۰۸
کد خبر: ۶۴۱۱۰۹
آسیب های اجتماعی در پیچ و خم موازی کاری دستگاه ها
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه با ایجاد مددسرا تنها ۳۰ درصد مشکلات افراد کارتن خواب و بی خانمان رفع می شود، گفت: اکتفا کردن به اسکان این افراد معضل کارتن خوابی را رفع نمی کند.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، احمد بیگدلی در رابطه با اظهارات مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران مبنی بر اینکه امسال برای اسکان کارتن خواب‌ها و  افراد بی‌خانمان که مایل به حضور در مددسراها نیستند مددسراهای سیار ایجاد خواهیم کرد، گفت: ایجاد مددسراهای سیار به طور موقت می تواند گره گشا باشد و بخشی از مشکلات این افراد را رفع کند اما باید با اتخاذ راهکارهای اساسی و اصولی گامی جدی برای کاهش تعداد بی خانمان ها و کارتن خواب ها برداشته شود.

با ایجاد مددسرا تنها 30 درصد مشکلات بی خانمان و کارتن خواب ها رفع می شود

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه با ایجاد مددسرا تنها 30 درصد مشکلات بی خانمان و کارتن خواب ها رفع می شود، افزود: اکتفا کردن به اسکان و تامین غذا معضل کارتن خوابی را رفع نمی کند بلکه باید برای رفع مشکلات این افراد تلاش کرد تا بتوان آنان را به کانون خانواده بازگرداند و از سویی برای بازگشت مجدد به جامعه آماده سازی شوند؛ معضل کارتن خوابی و بی خانمانی در کشور باید به صورت ریشه ای حل شود.

ظرفیت مددسراهای تهران جوابگوی بی خانمان و کارتن خواب ها نیست

وی با انتقاد از اینکه ظرفیت مددسراهای تهران جوابگوی بی خانمان و کارتن خواب ها نیست، تصریح کرد: رفع ریشه ای معضلات و آسیب های اجتماعی مستلزم تعیین یک متولی و سازمان واحد است زیرا موازی کاری دستگاه ها مانع پیشبرد کارها و اهداف شده و نتیجه مطلوب و ایده آل حاصل نمی شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری اینکه کارتن خوابی منشا برخی از آسیب های اجتماعی است،  گفت: شهرداری، بهزیستی، کمیته امداد و برخی سازمان های دیگر در زمینه حمایت از کارتن خواب ها فعالیت می کنند اما متاسفانه این فعالیت ها تاکنون خروجی مناسبی نداشته است.

لزوم ریشه کن کردن کارتن خوابی در کشور

بیگدلی با تاکید بر لزوم ریشه کن کردن کارتن خوابی در کشور، افزود: با تعیین یک متولی واحد برای آسیب های اجتماعی، میزان بودجه های اختصاص داده شده مشخص و از سویی نظارت ها بر فعالیت این دستگاه نیز به سهولت انجام می شود.

به اندازه کافی برای مبارزه با کارتن خوابی جلسه برگزار شده و اکنون زمان اقدام و عمل است

نماینده مردم خدابنده در مجلس دهم، با بیان اینکه به اندازه کافی برای مبارزه با کارتن خوابی جلسه برگزار شده و اکنون زمان اقدام و عمل است، تصریح کرد: بهتر است هزینه تشکیل این جلسات صرف بهبود وضعیت کارتن خواب ها و بی خانمان ها شود.

علت بی رغبتی کارتن خواب ها نسبت به اسکان در مددسراها باید بررسی شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه علت بی رغبتی کارتن خواب ها نسبت به اسکان در مددسراها باید بررسی شود، گفت: متاسفانه تعداد کودکان گل فروش در اتوبان منتهی به بهشت زهرا در حال افزایش بوده و این بیانگر ضعف عملکرد تمامی مسئولان در کنترل و مدیریت آسیب های اجتماعی است؛ در این رابطه نتوانسته ایم به صورت عادلانه امکاناتی در اختیار مردم قرار دهیم تا مجبور نباشند برای یک لقمه نان به تهران مهاجرت کنند؛ انتظار می رود تسهیلات اشتغال روستایی اختصاص یابد تا پدیده مهاجرت، کارتن خوابی و بی خانمانی کاهش یابد.

 

 

 

خانه ملت

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز