به همت اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران؛

ارتقا صنعت هوا و فضای کشور در تلالو شعار ما می توانیم/ برگزاری هشتمین نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی و فضایی در ایران

۱۳۹۶/۰۹/۰۹ - ۱۰:۳۹:۴۹
کد خبر: ۶۴۳۳۲۳
ارتقا صنعت هوا و فضای کشور در تلالو شعار ما می توانیم/ برگزاری هشتمین نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی و فضایی در ایران
هشتمین نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی و فضایی ایران با حضور نمایندگانی از کشورهای روسیه، چین، ترکیه، کرواسی، اتریش، آلمان، تونس، هند و مالزی سه شنبه ۷ آذرآغاز به کارکرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، هشتمین نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی و فضایی ایران به همت اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران با حضور نمایندگانی از کشورهای روسیه، چین، ترکیه، کرواسی، اتریش، آلمان، تونس، هند و مالزی سه شنبه ۷ آذر کار خود را آغاز کرد.

در گفت و گوی خبرگزاری علم و فناوری با دکتر مسعود قاسمی رئیس اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران ، وی اذعان داشت : این نمایشگاه با هدف نمایش توانمندی های شرکتهای خصوصی و فعال در حوزه صنایع هوایی و فضایی کشور، معرفی محصولات و خدمات صنایع هوافضا، بازاریابی برای محصولات تولید داخلی، مشارکت و همدلی حداکثری اعضای اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران در محل دائمی نمایشگاه صنایع هوایی مقابل پارک ارم تهران در حال برگزاری است.

رئیس اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران بیان داشت : در این نمایشگاه اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران به عنوان نماینده بخش خصوصی و سازمان صنایع هوایی به عنوان نماینده وزارت دفاع همراه  با 150 شرکت مختلف که عمدتا دانش بنیان هستند شرکت دارند.

وی گفت : این نمایشگاه که در 4 روز کاری برگزار می گردد از جذابیت های خاصی برخوردار بوده و بازدید برای عموم آزاد است .

در ارتباط با برنامه های جانبی  مهم این نمایشگاه قاسمی اذعان داشت :از برنامه های جانبی  نمایش‌های پروازی هواپیماهای مدل است که طبیعتا این نمایشگاه بیانگر قدرت فناورانه و قطعه سازی صنعت هوایی و هوافضای ایران خواهد بود.از طرفی نمایشگاه جنبه علمی آموزشی بسیار مناسبی به خصوص برای قشر جوان و نوجوان و حتی کودکان خواهد داشت. که بازدیدکنندگان می‌توانند از موزه هوایی جنب نمایشگاه نیز بطور رایگان بازدید کنند.

وی در ادامه از برگزاری کارگاه های آموزشی متعدد در نمایشگاه خبر داد و گفت: کارگاه آموزشی مهندسی معکوس در صنایع هوایی و فضایی، کارگاه آشنایی با فرآیند ممیزی سازمان های نگهداری وتعمیرات در صنایع هوایی بر اساس الزامات بخش 145 مقررات هواپیمایی کشوری و کارگاه آینده پژوهی در صنایع هوایی و فضایی – مقدمه ای بر مبانی ، کارکرها و روش ها نیز برگزار می شود.

رئیس اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران  در معرفی حامیان هشتمین نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی و فضایی ایران بیان داشت : ازجمله حامیان اصلی برگزاری این نمایشگاه می‌توان به سازمان صنایع هوایی، سازمان صنایع هوافضا، سازمان هواپیمایی کشوری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری اشاره کرد.

قاسمی در پاسخ به  سوال در ارتباط با تاریخچه اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران اذعات داشت : اتحادیه صنایع هوایی و فضایی اتحادیه ای است صنفی، تخصصی، غیر سیاسی ، غیر دولتی  و غیر انتفاعی که در سال 1386 با حمایت و پشتیبانی معاونت پژوهش و بررسی مقام معظم رهبری و دفتر فناوری های ریاست جمهوری با حضور 27 شرکت تاسیس شد.

وی در ادامه افزود:این اتحادیه در سال  1388 با اخذ مجوزه های لازم ملی به عضویت رسمی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی جمهوری اسلامی ایران درآمده و بعنوان تنها تشکل رسمی صنایع هوایی و فضایی کشور ثبت گردید.

 رئیس اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران با اشره به سوابق برگزاری نمایشگاه های پیشین گفت : این اتحادیه تا کنون با بیش از 240 عضو دانش بنیان و بالغ بر 9 هزار متخصص در گرایشهای مختلف اقدام به برگزاری بیش از 7 نمایشگاه بزرگ ملی داخلی و حضور قدرتمند در بیش از 6 نمایشگاه معتبر خارجی نموده است و همچنین  بیش از 15 طرح کلان ملی را به پیش برده است .

قاسمی به دیگربرنامه های اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران اشاره کرد و گفت برنامه ریزی های صورت گرفته است که توسعه مشارکت بخش خصوصی در فعالیت های هوایی و فضایی کشور  افزایش پیدا کند .       

وی به ایجاد بانک اطلاعات و مرکز اطلاع رسانی و ارتباط بین صنعتگران، متخصصان، محققان و دانشگاهیان اشاره کرد و گفت : برنامه ریزی و برگزاری دوره های آموزشی تخصصی ،پیشنهاد و ارایه راهکارهای کارشناسی، علمی، تخصصی برای تأثیر گذاری بر سیاست گذاری های کلان صنعت و فناوری هوایی و فضایی کشور و برقراری ارتباط مستمر با نهادهای عالی ذیربط،تلاش و فعالیت در جهت ارتقاء و توسعه بازار محصولات هوایی و فضایی از دیگر فعالیت هایی است که این اتحادیه دنبال می کند.

 فعال صنعت هوا فضای کشور  برقراری و ایجاد ارتباط بین جویندگان با مراکز متقاضی را امری ضروری دانست و بیان داشت : این موضوع تا حدودی از طریق برگزاری سمینارها و کنفرانس ها، نمایشگاه ها، مسابقات و فن بازارهای تخصصی داخلی و بین المللی میسر میگردد.

وی به مشاوره های اتحادیه اشاره کرد و گفت: مشاوره های صنعتی به صنعتگران و سرمایه گذاران در صورت نیاز با رعایت مقررات ،حمایت حقوقی از اعضاء و ارایه مشاوره های تخصصی قضایی و اداری ،ترغیب و تشویق کارآفرینان موفق و مبتکران صنعتی ،تلاش در جهت تاسیس و تقویت ساختارهای حمایتی از قبیل: نظام مهندسی هوافضا، نظام رتبه بندی شرکت ها و مؤسسات هوافضایی، پارک های فناوری هوافضایی و نهادهای حمایتی مالی و سرمایه گذاری با هماهنگی نهادهای مربوطه و رعایت ضوابط قانونی از دیگر اهدافی است که به دنبال آن هستیم

 قاسمی ایجاد بسترهای لازم جهت ارتباطات بین المللی را ضروری دانست و بیان داشت: بسترسازی جهت ایجاد شرکت های مادر تخصصی، کنسرسیوم ها و مؤسسات لیزینگ،تلاش در جهت تدوین و بومی سازی استانداردهای تخصصی و اخذ مجوزهای موردنیاز صنعت هوا فضای کشور را ارتقا می دهد.

وی هوا فضا را دارای ماهیت راهبردی به عنوان لبه فناوری برای کشور دانست وگفت: این صنعت دارای ،ارزش افزوده بسیار زیادو صرفه­جویی ارزی زیاد است که با بکارگیری نیروهای نخبه و توانمند در  انواع رشته­های مهندسی در عالی ترین سطح باعث افزایش ضریب امنیت کشور و کاهش وابستگی کشور می شود .

قاسمی در ارتباط با فعالیت شرکت های عضو اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران بیان داشت : برخی از شرکت ها در زمینه طراحی و ساخت مشغول هستند که زمینه های تخصصی فعالیت این گونه شرکت های عضو اتحادیه عبارت است از :طراحی ، ساخت و تولید انواع هواپیما ، کایت و جایروپلان آموزشی، عمودپروازهای بدون سرنشین است.

وی فعالیت برخی دیگر از این شرکت ها را در زمبنه زیر ساخت ها دانست و گفت : در زمینه زیر ساخت ها فعالیت هایی همچون: طراحی و ساخت سامانه های تله متری داده ، تصویر ، ایستگاه زمینی و سامانه های رادیویی و راداری هوایی و دریایی،طراحی و خدمات انواع شبیه  سازهای ثابت و متحرک دارای استانداردهای هوایی ، طراحی ، خدمات فروش ، نگهداری و تعمیر انواع سامانه های پیشرانش انجام می گیرد.

فعال صنعت هوا ، فضای کشور افزود : ارائه انواع خدمات خرید ، اجاره و تعمیر و نگهداری هواپیماهای پهن پیکر ،طراحی ، ساخت و آزمایش انواع سامانه های خلبان خودکار ، تله متری اطلاعات و تصویر و ایستگاه های زمینی ، کنترل و مانیتورینگ هواپیماهای بدون سرنشین برد کوتاه و بلند،ارائه انواع خدمات تصویربرداری ، فیلم برداری و نقشه برداری هوایی با انواع وسایل پرنده،طراحی و ساخت انواع قالبها و قطعات دقیق و حساس فلزی، کامپوزیتی و پلی آمید از دیگر فعالیت هایی است که صورت می گیرد

قاسمی ارائه انواع خدمات آبکاری، پوشش دهی، سخت­کاری و آنودایزینگ قطعات هوافضایی ،آموزش خلبانی و سایر رشته­های فنی وابسته به صنعت هوانوردی در دوره­های عمومی و تخصصی،ایجاد دفاتر و سازمان طراحی با استانداردهای ایکائو و تحت نظارت سازمان هواپیمایی کشوریی را از دیگر خدمات برشمرد.

قاسمی با اشاره به فعالیت برخی از شرکت های عضو اتحادیه در زمینه آموزش بیان داشت: در بخش آموزش ارائه انواع خدمات نرم­افزاری، مستندسازی، استانداردسازی و مشاوره مهندسی در حوزه هوافضا،چاپ انواع مجله، فصلنامه، کتاب و دایره­المعارف مرتبط با هوافضا،بسترسازی فرهنگی و توسعه دانش پایه فضایی در قالب بسته­های آموزشی،تدوین نظام جامع مدیریت پروژه­های تحقیقاتی هوافضایی،تاسیس وراه ­اندازی مراکز رشد و پارک­های فناوری صنایع هوایی و فضایی از دیگر فعالیت های شرکت های فعال در صنعت هوا و فضای کشور است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز