در جشنواره سراسری ترنم آسمانی صورت گرفت؛

تجلیل از استاد "هادی آرزم" و شهید مدافع حرم "وحید فرهنگی"

۱۳۹۶/۰۹/۱۵ - ۱۰:۳۸:۳۴
کد خبر: ۶۴۵۹۳۰
تجلیل از استاد هادی آرزم و شهید مدافع حرم وحید فرهنگی
مسئول دبیرخانه جشنواره سراسری ترنم آسمانی گفت: دومین جشنواره سراسری آوازها و نغمات های دینی با عنوان ترنم آسمانی دیروز در شهر تبریز برگزار شد

سیدمحمدحسین بلاغی مبین، مسئول دبیرخانه جشنواره سراسری ترنم آسمانی در گفت و گو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری برنا، گفت: دومین جشنواره سراسری آوازها و نغمات  دینی با عنوان ترنم آسمانی دیروز در شهر تبریز برگزار شد، فراخوان جشنواره از مردادماه منتشر شده بود که 284 اثر  به این جشنواره رسید، این آثار در 8 بخش اجرا شدند و 5 بخش تولیدات استودیویی  در بخش نغمات دینی و 3 بخش نیز به صورت اجرای زنده برگزار شد که اجرای زنده نیز در بخش همخوانی قرآن کریم را انجام شد.

وی افزود: در بخش زنده نیز گروه های منتخب در دو نوبت صبح و عصر به رقابت پرداختند و دیشب هم مراسم باشکوه اختتامیه در تالار پتروشیمی برگزار، نفرات برتر اعلام و مورد تسهیل واقع شدند.

سیدمحمدحسین بلاغی مبین با اشاره به حضور افراد حاضر  در این مراسم گفت: در این برنامه  معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جناب  دکتر فقهی زاده و استاندار آذربایجان شرقی جناب خدابخش و همچنین امام جمعه شهر تبریز آیت الله آل هاشم و همه مسئولین و قرآنیان کشور در این مراسم باشکوه شرکت کردند.

 مسئول دبیرخانه جشنواره سراسری  ترنم آسمانی  در مورد آثار مهم در بخش شهدای مدافع حرم اظهار داشت: بخش ویژه مراسم درباره  شهدای مدافع حرم بود که آثار خوبی رسید. در این بخش از خانواده شهید شاخص مدافع حرم استان شهید مدافع قرآن وحید فرهنگی والا تجلیل شد.

وی ادامه داد: هر دوره یکی از چهره های ماندگار حوزه نواهای دینی و تواشیح و نغمات تجلیل می شود در این دوره هم از خدمات چهره ماندگار آوایی استاد "هادی آرزم" که در این زمینه معروف هستند تجلیل ویژه به عمل آمد و اجراهای مختلفی داشتیم مخصوصا یک اجرای 100 نفره تواشیح اسماء الحسنی که معروف است و بحمدالله برگزار و دیشب تمام شد. 

بلاغی مبین از پنج رونمایی در این مراسم خبر داد و  اظهار داشت: ترتیل صوتی کل قرآن کریم با صدای استاد وحید غفران نیا، کتاب صحیح خوانی قرآن کریم، رونمایی کتاب آموزش قرآن کریم به زبان ترکی استانبولی، آلبوم صوتی اولین دوره جشنواره قبل با 25 قطعه و پوستر ترنم 2018 در این مراسم رونمایی شد.

 مسئول دبیرخانه جشنواره سراسری  ترنم آسمانی گفت: جشنواره سوم در سال 2018 به صورت بین المللی به مناسبت انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال 2013 است و این جشنواره در بین ممالک اسلامی برگزار خواهد شد.

بلاغی مبین در پایان تصریح کرد: لیست گروه های ممتاز به زودی بر روی سایت ترنم آسمانی قرار می گیرد و مجموعا بالغ بر 40 میلیون تومان جایزه اهدا شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز