«لایحه حمایت از محیط‌بانان و جنگلبانان» در کمیسیون کشاورزی مجلس بررسی و تصویب و به کمیسیون قضایی ارجاء شد

۱۳۹۶/۰۹/۱۹ - ۰۸:۲۵:۳۵
کد خبر: ۶۴۷۲۳۶
«لایحه حمایت از محیط‌بانان و جنگلبانان» در کمیسیون کشاورزی مجلس بررسی و تصویب و به کمیسیون قضایی ارجاء شد
بر اساس نظر اعضای کمیسیون کشاورزی و قضایی مجلس، بررسی لایحه حمایت از محیط بانان در دستور کار این هفته کمیسیون قضایی قرار داشته و در کمیسیون کشاورزی نیز به اتمام رسیده است.

به گزارش گروهخ اجتماعی خبرگزاری برنا، نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بررسی لایحه حمایت از محیط بانان در دستور کار این هفته کمیسیون قضایی و حقوقی قرار دارد، گفت: امروز بخش اعظمی از مشکلات کشور مربوط به محیط زیست بوده و بقای نسل آینده مبتنی بر حفظ محیط زیست است. بنابراین باید حمایت های قانونی لازم از کسانی که وظیفه حفاظت از پاسداری از محیط زیست کشور را دارند در دستور کار قرار گیرد.

یحیی کمالی پور با یادآوری اینکه باید شرایطی برای پاسداران محیط زیست فراهم شود که با تنگناهای موجود بتوانند به وظیفه خود به درستی عمل کنند، تصریح کرد: متاسفانه طی دو سال اخیر شاهد هجمه های مختلف فیزیکی و روحی و روانی علیه محیط بانان بودیم و با توجه به خلاء های قانونی موجود با این قشر مانند سایر افراد عادی برخورد قضایی می شد که تشدید بی انگیزگی آنها در حفاظت از محیط زیست را به دنبال داشت.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه لایحه حمایت از محیط بانان گامی موثر برای حمایت از پاسداران طبیعت و بسترهای قانونی لازم برای حفاظت از محیط زیست است، گفت: تصویب و اجرای سریع تر این لایحه از ضروریات کشور است و به طور قطع تمامی توان خود را برای تصویب سریع تر این لایحه علی رغم اینکه طرح ها و لوایح متعددی در دستور کار کمیسیون قرار دارد به کار خواهیم برد.

نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در واقع خلاء های قانونی موجود سد راه محیط بانان توسط سازمان محیط زیست در این لایحه پیش بینی و گنجانده شده به گونه ای که با تصویب این لایحه بخش عمده ای از مشکلات این قشر برطرف خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز