سخنگوی اورژانس کشور در گفت و گو با برنا:

استقرار موتور آمبولانس ها در نقاط مرکزی تهران/ روزهای هوای ناسالم، آب و شیر و سبزیجات بیشتر مصرف شود

۱۳۹۶/۰۹/۲۶ - ۱۳:۰۱:۰۸
کد خبر: ۶۵۰۴۱۵
استقرار موتور آمبولانس ها در نقاط مرکزی تهران/ روزهای هوای ناسالم،  آب و شیر و سبزیجات بیشتر مصرف شود
سخنگوی اورژانس کشور از استقرار پیش بیمارستان ها و موتور آمبولانس ها در نقاط مرکزی شهر تهران به علت غلظت بالای آلودگی هوا و اعلام شرایط ناسالم برای گروه های حساس خبر داد.

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور، در گفت و گو با خبرنگار سلامت خبرگزاری برنا درباره غلظت بالای آلودگی  هوا بیان کرد: «کیفیت هوا با توجه به آلاینده های هوا متفاوت است و این شرایط از زمان پاک تا آلودگی هوا عنوان می شود.»

وی ادامه داد: «در نقاطی مثل مرکز تهران آلودگی هوا بیشتر است و نباید تردد صورت گیرد. خانواده ها اگر کارهای غیرضروری ندارند نباید از خانه خارج شوند.»

خالدی درباره علت تعطیلی مدارس گفت: «به دو دلیل مدارس تعطیل می شوند؛ اولین علت این است که گروه خردسال به دلیل آسیب پذیری بالا، سالم بمانند. افراد آسیب پذیر در چنین شرایط ناسالمی  شامل کودکان، دانش آموزان ابتدایی، سالمندان، زنان باردار و بیماران تنفسی و قلبی هستند. علت دوم موضوع تردد است» 

وی افزود: «مدرسه را تعطیل می کنیم اما خانواده همراه فرزندان شان برای انجام خریدهایشان بیرون می روند. این عمل خانواده ها با هدفی که دولت تعطیلی مدارس را در دستور کار خود قرار می دهد منافات دارد. زمانی که دانش آموزان مدرسه می روند تردد بیشتری در سطح شهر انجام می شود ولی وقتی مدارس تعطیل می شود و خانواده ها برای خرید بیرون می روند تردد در سطح شهر کاهشی نمی یابد.»

سخنگوی اورژانش کشور با تأکید بر توصیه های خود مبنی بر خارج نشدن افراد از خانه هایشان بیان کرد: «در شرایط ناسالمی که برای گروه های حساس  مخصوصا گروه خردسال و بیماری های خاص وجود دارد بهتر است که در شرایط غیرضروری از خانه خارج نشوند.  مصرف مایعات مخصوصا شیر و سبزیجات خود را بیشتر کنند و کسانی که داروهای خاصی مصرف می کنند حتما قبل از خروج از خانه استفاده کنند.»

خالدی با اشاره به اینکه آلودگی هوا تشدید کننده بیماری های تنفسی، ریوی و قلبی است؛ گفت: «افراد در این شرایط ناسالم حتما به مصرف مایعات و سبزیجات توجه کنند.»

وی افزود: «تمام اقداماتی که دولت در این راستا انجام می دهد، تلاش برای کمک به سلامت نوجوانان است.»

سخنگوی اورژانس کشور در خصوص اقداماتی که وزارت بهداشت انجام داده، بیان کرد: «اورژانس های پیش بیمارستانی و استقرار آمبولانس های اورژانس در میادین و مراکز پر تردد شهر و همچنین  موتور آمبولانس های اورژانس دو اقدام مهمی است که وزارت بهداشت انجام داده است. موتور آمبولانس های اورژانس سریع تر می توانند به محلی که بیمار حضور دارد دسترسی پیدا کنند و همچنین زمان رسیدن اورژانس به محل کمتر می شود.»

خالدی با تشریح اینکه در بیمارستان ها چه نوع اقداماتی صورت می گیرد، گفت: «با توجه به طرح تحول سلامت بحث اشتغال متخصصان بومی، به صورت جدی پیگیری می شود و همچنان ادامه دار است. اگر مصدومین یا بیمارانی که در اثر  آلودگی هوا دچار استرس یا حملات تنفسی و قلبی می شوند، معالجه شان توسط متخصصان مقیم بیمارستان سریع تر انجام می شود.»

سخنگوی اورژانس کشور در پایان تصریح کرد: «استقرار موتور آمبولانس ها مخصوصا در مناطقی که آلودگی هوا بالاست انجام شده اما در تمام نقاط شهر مستقر نشده اند. در برخی از نقاط شهر کیفیت هوا خوب است اما نقاط مرکزی تهران بسیار آلوده است. همچنین 5 دستگاه اتوبوس آمبولانس در مناطق آلوده و میادین اصلی از جمله، میدان های آزادی، انقلاب، ولیعصر (عج) و امام حسین (ع) مستقر شده است.»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز