سخنگوی اورژانس کشور به برنا خبر داد:

آلودگی هوا ۲۵۰ نفر را راهی بیمارستان کرد

۱۳۹۶/۰۹/۲۸ - ۱۵:۲۵:۱۹
کد خبر: ۶۵۱۶۱۱
آلودگی هوا ۲۵۰ نفر را راهی بیمارستان کرد
تهران ، ارومیه ، تبریز ، اهواز ، مشهد ، کرج ، همدان ، اصفهان و قم شهرهایی از کشور هستند که در این هفته دچار شرایط آلودگی هوا بوده و روی خط قرمز بحران قرار دارند. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به تدابیری امدادی که دراین روزها در کشور انجام گرفته و تعداد مراجعه کنندگانی که در هوای آلوده دچار مشکل شده و نیاز به امداد پزشکی یافتند.

 به گزارش گروه اجتماعی برنا ،امروز مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور در گفت و گو با خبرنگار سلامت خبرگزاری برنا گفت :امروز حدود  10 درصد نسبت به روز گذشته مراجعات به اورژانس پیش بیمارستانی افزایش پیدا کرده و نسبت به زمان مشابه در هفته گذشته 20 درصد افزایش مراجعات مردمی را به اورژانس های پیش بیمارستانی داشته ایم.

وی در ادامه با بیان این که تاکنون 250 نفر مرتبط با آلودگی هوا به اورژانس مراجعه کردند گفت : در پایتخت ، مرکز شهر تهران بیشترین آمار مراجعه را داشته است.

وی افزود: در خصوص آلودگی هوا وزارت بهداشت در چند حوزه فعالیت می کند ولی مهمترین حوزه ها بحث اورژانس پیش بیمارستانی و اورژانس بیمارستانی است.

سخنگوی اورژانس کشور اظهار داشت: در بحث اورژانس پیش بیمارستانی،  استقرار اورژانس در میادین و مراکز پرتردد مطرح است   که در این راستا در 90 نقطه از شهر تهران این استقرارها که شامل آمبولانس زمینی، اتوبوس آمبولانس و موتورلانس است انجام گرفته است  که هدف مشترک همه آنها رسیدگی سریع تر به بیماران و سرعت  بخشیدن به حضور نیروها بر بالین افرادی که نیاز به امداد دارند است .

 خالدی با اشاره به افزایش مراجعات  شهروندان به اورژانس نسبت به روز گذشته گفت: حدود  10 درصد نسبت به روز گذشته امروز مراجعات به اورژانس پیش بیمارستانی افزایش پیدا کرده و نسبت به زمان مشابه در هفته گذشته 20 درصد افزایش مراجعات مردمی را به اورژانس های پیش بیمارستانی داریم.

سخنگوی اورژانس کشور  در مورد بیشترین افرادی که در معرض  آسیب هستند  گفت: زنان باردار ، سالمندان ، کودکان و بیماران قلبی نسبت به دیگران  در خطر بیشتری  هستند که  توصیه ویژه می شود والدین در این روزها که مدارس نیز تعطیل شده اند کودکان خودرا از منزل بیرون نیاورند و همراه خود به محل کار نبرند.

مجتبی خالدی در مورد تعداد تماس های دریافتی  با اورژانس   گفت: روزانه بین  250 تا 300 نفر با اورژانس در رابطه با بیماری های تنفسی و قلبی تماس می گیرند .

وی در خاتمه گفت : توصیه ام به شهروندان تهرانی این است که مصرف سبزیجات و مایعات را بیشتر کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز