عارف نیا از رویکرد جدید شهرداری تهران خبر داد

۱۳۹۶/۱۰/۱۶ - ۱۲:۳۹:۵۹
کد خبر: ۶۵۹۰۶۷
عارف نیا از رویکرد جدید شهرداری تهران خبر داد
مشارکت بیشتر اقلیت های مذهبی در اداره محله ها رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری از مشارکت بیشتر اقلیت های مذهبی در اداره محله ها و برچیدن موانع احتمالی به عنوان رویکرد مدیریت جدید شهری خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، امین عارف نیا در نشست شهردار تهران با رهبران و چهره های برجسته اقلیت های مذهبی، ضمن تبریک به مناسبت میلاد پیامبر صلح و دوستی حضرت عیسی مسیح (ع) و آرزوی سالی سرشار از خیر و برکت برای هموطنان مسیحی گفت: مفتخرم مقدم رهبران ادیان توحیدی و جمعی از چهره های برجسته مذاهب مسیحیت که دعوت شهردار تهران را پذیرفته و در این شب فرخنده حضور یافتند گرامی دارم.

وی با اشاره به اینکه تهران پایتخت جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از نمادهای گفت و گو و همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان است، تصریح کرد: در این شب و سال ها پیش خاطره های مشترکی میان مسلمانان، مسیحیان، کلیمیان و زرتشتی ها برجا مانده است و جای پای این خاطرات را می توان در خیابان های این شهر همچون خیابان سی تیر که خیابان صلح گفت و گو است، مشاهده کرد.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران گفت: نام بلند شهیدان مسیحی، نت های ساخته شده توسط موزیسین های ارمنی، بازی های ماندگار بر پرده سینما و تئاتر توسط بازیگران مسیحی، گل های زده و گل های نخورده به یادگار مانده از فوتبالیست های ارمنی درحافظه تاریخی این سرزمین به یادگار مانده است.

عارف نیا عنوان کرد: نکته مهم در بافت مذهبی شهرهای ایران این است که اقلیت های غیر مسلمان و مسلمان هیچ گاه دوگانه غیر تفهمی نبوده و فاصله ای اجتماعی و دینی میان آن ها به وجود نیامده است.

وی با اشاره به اینکه در جریان رویدادهای بزرگ ملی همانند دفاع مقدس این یگانگی و همزیستی بهتر خود را نشان داد، خاطرنشان کرد: در این بزنگاه ها کسی هویت ایرانی خود را پشت سر سایه ابعاد هویتی خود پنهان نکرد.

عارف نیا با افتخار آمیز دانستن اینکه در ایران هیچگاه هویت ملی برای ایرانیان اولویت ثانویه نبوده است، گفت: مادر شهر تهران شاهد تعامل و همزیستی در سطحی عالی میان همه شهروندان بوده ایم و بسیاری از کسبه خوشنام تهرانی که مشتریانی از گوشه و کنار شهر به سراغ آن ها می روند اقلیت های مذهبی هستند اما هیچگاه فاصله ای میان آن ها و دیگران نبوده است.

وی افزود: مشارکت بیشتر اقلیت های مذهبی در اداره محله ها و برچیدن موانع احتمالی آن رویکردی است که شهرداری تهران در دوره جدید فعالیت با شعار تهران شهر امید، مشارکت و شکوفایی به دنبال آن است.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران خاطرنشان کرد: شهروندان تهرانی سلول های بنیادین زیست شهری هستند و نگاه ما این است که مدیریت شهری در مسیر حرکت به سوی شهری پایدار باید با شهروندان همراه و همدل باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز