سخنگوی کمیسیون اجتماعی در گفت و گو با برنا:

وظیفه سمن‌ها کاهش بار مسئولیت دولت است

۱۳۹۶/۱۱/۰۲ - ۰۷:۵۶:۰۸
کد خبر: ۶۶۵۸۵۱
وظیفه سمن‌ها کاهش بار مسئولیت دولت است
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اهمیت سمن ها در کشور گفت: سمن ها یک حلقه واسطه ای میان مردم و نهادهای دولتی هستند، از طرف دیگر آن ها بحث مطالبه گری برای مردم را به عهده دارند و میتوانند صدای مردم را به مسئولان برسانند.

«زهرا ساعی» سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص اهمیت سمن ها گفت: در بسیاری از کشورهای پیشرفته و کشورهایی که در حوزه رفاه اجتماعی پیشرفت داشته اند به میزان قابل توجهی فعالیت های کشور به وسیله سمن ها انجام می شود.

به گفته او در واقع سمن ها یک حلقه واسطه ای میان مردم و نهادهای دولتی هستند،  از طرف دیگر آن ها  بحث مطالبه گری  برای مردم را به عهده دارند و   می‌توانند صدای مردم را به مسئولان برسانند و بخش اعظمی از بار مسئولیت سازمان‌ها و نهادهای دولتی را کاهش دهند.

او اظهارکرد: درحقیقت در سمن‌ها متولی مردم هستند که در حوزه‌های مختلف حضور پیدا می‌کنند، ما در کشورمان بسیاری از نیازهایمان را به صورت سنتی از طریق جمعیت ها و هیأت رفع می کردیم، حالا تلاش می کنیم تا  با استفاده از سمن ها معضلات را حل کنیم.

ساعی همچنین به مشکلات سمن ها اشاره کرد و گفت:  سمن ها در ثبت و در ادامه روند کارشان یک‌سری مسایل دارند، ما به عنوان نماینده مجلس  صحبت های آنان را شنیده‌ایم و تلاش کردیم تا بستر و فضایی که بتواند آن ها را هماهنگ کند را فراهم کنیم.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: هر کس با هدفی به سمن ها ورود پیدا می کند آن ها  باید بخشی از نیاز بدنه جامعه را رفع کنند از طرف دیگر  تلاش ما مسئولان هم باید بر این باشد که در حوزه قوانین و حل  برخی از چالش ها که قانونی است تلاش کنیم.

ساعی با بیان اینکه بخشی از مسئولیت ها هم متوجه دولت است گفت: دولت باید تعامل با سمن ها را بالا ببرد و آن ها را به عنوان یک حوزه اجرایی قوی بداند، بخش دیگر  سمن ها هستند که باید فعالانه در بحث های مختلف شرکت کنند باید بدانیم که سمن ها می توانند در بحث محیط زیست، اجتماعی و فرهنگی خیلی تاثیرگذار و نقش آفرین باشند. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز