سهیل مستجابیان در گفت‌وگو با برنا:

کودکان مان به اندازه غذا نیاز به آموزش دفاع برابر آزار و اذیت دارند

۱۳۹۶/۱۱/۰۴ - ۰۵:۳۸:۰۵
کد خبر: ۶۶۶۵۱۰
کودکان مان به اندازه غذا نیاز به آموزش دفاع برابر آزار و اذیت دارند
سلبریتی های اینستاگرامی این روزها حتی تاثیر حرف و سخن و نظرات شان از کارشناسانی که در رشته های مختلف تحصیل و علم اندوزی هم کرده اند بیشتر است و خیلی از مردم به خصوص جوانان را همراه اعتقادات و نظرات و انتخاب های خود می کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ حرکت در مسیر رفع و از بین بردن آسیب های اجتماعی از راهکارهای مختلف میسر است که با تغییر زمان و فضای زندگی انسان ها و آنچه بر زندگی هایشان اثرگذار است این راهکارها نیز شکل و شمایل مختلفی پیدا می کنند. این روزها تاثیر چهره های فضای مجازی بر افکار مردم را نمی توان منکر شد و فعالان اجتماعی که دلسوزی برای رفع معضلات اجتماعی دارند از این اثر گذاری سلبریتی های فضای مجازی غافل نیستند.

یکی از آسیب های اجتماعی که این روزها نه تنها در ایران که در جهان وجود دارد تعرض و آزار و اذیت کودکان است. اینکه چرا متعرضان به سوی ارتکاب این نوع جرایم کشیده می شوند از یک سو باید مورد بررسی قرار گیرد و از سوی دیگر آموزش به کودکان می تواند مسیر سهل تر و سریع تری برای رفع این آسیب اجتماعی باشد.

برای آموزش که اصل پیشگیری را با خود همراه دارد باید کار فرهنگی انجام گیرد. یکی از بازوهایی که این روزها می توانند کمک در مسیر آموزش به کودکان باشند استفاده از سلبریتی های فضای مجازی است.

در همین راستان خبرنگار گروه اجتماعی برنا با سهیل مستجابیان که، با داشتن مدرک مهندسی متالوژی، از سال 80 در عرصه هنر تئاتر فعالیت می کند و این روزها یکی از این سلبریتی ها اینستاگرامی محسوب می شود گفت و گویی داشت و علت این انتخاب این بود که وی یکی از فعالان اجتماعی است که دغدغه پاک کردن معضل کودک آزاری از جامعه ایران را دارد.

وی با تاکید بر اینکه آموزش پیشگیری آزارهای جنسی به کودکان در ایران هویت ندارد گفت: نهادهای مردمی که در این خصوص فعال هستند و سعی دارند که جامعه ایران را از این آسیب ها دور کنند کار سختی را پیش رو دارند.

مستجابیان در ادامه افزود: «کودک مثل  سلامت، تغذیه و تحصیلات نیاز به  آموزش مقابله و مواجهه با چنین رفتارهای ناهنجاری را دارد. این آموزش از اصول تربیتی است که باید اول به والدین چگونه آموزش دادنش را یاد داد و در ادامه ارگان های مختلف کمک کنند تا راه پیشگیری درست و صحیح طی شود که اگر مسیر سنجیده پیموده شود به طور حتم حاصل آن پاک شدن این لکه سیاه از فضای جامعه ایران است زیرا وقتی بیماران و مجرمان اینگونه جرایم بستر ارتکاب جرم را نداشته باشند اتفاق تلخ کودک آزاری و تعرض به کودکان شکل نمی گیرد و آمار این فجایع به مرور به صفر خواهد رسید.

این چهره هنری در پایان تصریح کرد: رویدادهایی مثل «حمایت برای روی ندادن» یکی از نهادهای مردمی فعال در این عرصه است که با ازدیاد چنین رویدادها و نهادهایی مخاطبان بیشتری با اصل پیشگیری و آموزش های لازم در این خصوص آشنا می شوند و با جذب شدن و آگاهی یافتن به نتیجه مدنظر زودتر خواهیم رسید.»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز