عضو مجمع نمایندگان استان تهران مطرح کرد ؛

پشت پرده واگذاری بیلبوردهای تبلیغاتی پایتخت

۱۳۹۶/۱۱/۱۵ - ۱۰:۵۹:۴۱
کد خبر: ۶۷۲۴۳۹
پشت پرده واگذاری بیلبوردهای تبلیغاتی پایتخت
عضو مجمع نمایندگان استان تهران، با تاکید برجلوگیری از هرگونه رانت دراستفاده از بیلبوردهای پایتخت جهت تبلیغات، گفت:‌ نبود قانون و سیاستگذاری مشخص احتمال هرگونه سوء استفاده را دراستفاده از تابلوهای شهری افزایش می دهد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ؛ عبدالرضا هاشم زایی درباره وجود رانت در استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی شهرتهران، گفت:‌ شاید شورای شهر درسیاستگذاری ها مقابله با رانت استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی را وظیفه خود بداند، اما این کار درحیطه وظایف شهرداری بوده، زیرا اجاره بیلبوردها یکی از منابع درآمدی شهرداری است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی، افزود:‌ به طورحتم برای  تابلوها و بیلبوردها یا باید به شکل مزایده و یا منطقه ای نرخ معینی درنظرگرفته شود، قطعا نباید هرنهاد و گروه ذی نفوذی از بیلبوردها بدون پرداخت حق و حقوق شهرداری استفاده کند؛ بنابراین همانند بخش های دیگر در تامین منابع درآمدی شهرداری از تابلوهای شهری نیز باید به نحو درست استفاده شود.

وی با بیان اینکه صدا و سیما درتبلیغات هزینه های هنگفتی را دریافت می کند، تصریح کرد:‌ صداو سیما تنها سعی می کند موارد مجاز را تبلیغ کند، بنابراین برای تبلیغات دربیلبوردها نیز باید از سیاستگذاری مشخص تبعیت شود؛ البته دراینکه از رانت دراین حوزه استفاده می شود یا خیر، مستنداتی از سوی مسئولان شهرداری و یا شورای شهر ارایه نشده است؛ البته می توان از عملکرد مدیریت شهری دوره گذشته دراین خصوص تحقیق کرد، اما برای این دوره شهرداری باید به کمک شورای شهر تبلیغات درون شهری را سازماندهی کند.

هاشم زایی با تاکید براینکه تبلیغات در بیلبوردهای شهرتهران نوعی درآمد پایدار برای شهرداری است، گفت:‌ به طورحتم در هر سازمان و نهادی به دلیل عدم توجه به قانون و رعایت ضوابط قانونی خطر استفاده از رانت و فساد وجود دارد، بنابراین دراستفاده از تابلوهای شهری نیز ممکن است به دلیل نبود دستورالعمل دقیق دراجاره بیلبوردها و ساماندهی این حوزه ازسوی مسئولان شهری سوء استفاده هایی به وجود آید.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، با اشاره به اینکه بهای اجازه بیلبوردها باید توسط شهرداران مناطق مشخص شود، افزود: شورای شهر می تواند نسبت به اجرای قوانین شهری نظارت کرده و سیاستگذاری ها را اعمال کند.

 

 

خانه ملت

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز