شهردار منطقه ۲۱ خبر داد؛

افتتاح سینما و شهربازی در تهرانسر/ ایجاد «دیوار صوتی سبز» در حاشیه اتوبان

۱۳۹۶/۱۱/۱۹ - ۱۴:۲۵:۱۰
کد خبر: ۶۷۴۷۰۶
افتتاح سینما و شهربازی در تهرانسر/ ایجاد «دیوار صوتی سبز» در حاشیه اتوبان
شهردار منطقه ۲۱ گفت: با توجه به تمرکز مراکز خرید در تهرانسر و کمبود فضای تفریحی و فرهنگی اوایل سال آینده شاهد افتتاح اولین سینما و شهربازی در این منطقه خواهیم بود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، حسن رحمانی شهردار منطقه ۲۱ با اشاره به واگذاری های غیر کارشناسی در در دوره مدیریت گذشته شهرداری تهران اظهار کرد: یکی از انتقادهایی که ما به مدیریت گذشته داریم واگذاری بسیاری از منابع و فضاهای شهرداری در جهت اداره و تامین منابع شهرداری است در حالی که بهترین روش مشارکت است نه فروش.

شهردار منطقه ۲۱ تهران با بیان اینکه "مشارکت عموم مردم در مدیریت شهری اهمیت ویژه‌ای دارد" تاکید کرد: مردم بایستی خودشان تصمیم بگیرند و قطعا تصمیم گیری نیابتی عملکرد مناسبی نخواهد داشت.

رحمانی با بیان اینکه "شهرداری در یک سری کارها نباید وارد شود" تصریح کرد: نگاه مدیریت جدید شهرداری تهران با رویکرد اجتماعی است و کاهش هزینه یکی از موضوعاتی است که در مدیریت جدید مورد توجه قرار گرفته است. بیش از ۵۳ درصد آمار طلاق داریم و علت اصلی آن اجتماعی بوده است نه اقتصادی به همین دلیل ما در حوزه ی اجتماعی تدابیر خاصی دیده‌ایم.

وی افزود: منطقه ۲۱  تلفیقی از صنعت و سکونت است  و یکی از کارهای صورت گرفته، بازدید هفتگی از کارخانه‌ها با هدف و رویکرد حل مشکلات و معضلات موجود و ایجاد فرصت بجای تهدید و تعامل بهتر بین مردم و کارخانه ها است.

رحمانی ادامه داد: هماهنگی کارخانه ها، آموزش و پروش و دانشگاه در جهت تقویت حس تعلق پذیری کارخانه ها و مردم ساکن در منطقه از شاخصه های مهم این رویکرد است.

شهردار منطقه ۲۱ گفت: یک تیم و کار گروه در قالب اتاق فکر در جهت جذب دانش آموزان و ترغیب آنها به خلاقیت و نوآوری در حوزه تفکیک پسماند در منطقه تشکیل داده ایم و در این زمینه کلاس‌های رباتیک با شعار «دانش آموزان سفیران مدیریت شهری» برگزار کرده‌ایم.

رحمانی تاکید کرد: شهر را یک طرفه نمی‌شود اداره کرد و نهادهای مختلف در این جهت همکاری دارند و حضور مردم تاثیر مهمی در بهتر اداره شدن شهر دارد.

وی اشتغال‌زایی و مشارکت مردم در منطقه ۲۱ را از اهداف اصلی این شهرداری برشمرد و ادامه داد: در بحث تفکیک زباله کار خاصی در منطقه ۲۱ انجام می دهیم که  ظرف دو ماه آینده رسانه‌ای می‌شود.

رحمانی با تاکید بر اینکه "حس مشارکت بین اقشار مردم در جهت اداره شهر بسیار مهم است" کرد: برخورد قهری ناشی از عملکرد اشتباه مدیریت شهر است در صورتی که ما آمده ایم نوع نگاه و رویکرد را تغییر دهیم.

رحمانی با اشاره به خدمات در حال انجام در منطقه گفت: در همین چند ماه اخیر چندین معبر خاکی فرسوده بصورت مشارکتی در دستور کار قرار گرفته و در حال اصلاح است همچنین برای آرامش ساکنین حاشیه اتوبان «دیوار صوتی سبز» ایجاد خواهیم کرد.

شهردار منطقه ۲۱ اضافه کرد: با توجه به تمرکز مراکز خرید در تهرانسر و کمبود فضای تفریحی و فرهنگی اوایل سال آینده شاهد افتتاح اولین سینما و شهربازی در این منطقه خواهیم بود.

رحمانی در پایان درباره وضعیت مجموعه ققنوس گفت: در مدیریت قبلی معاونت اجتماعی در ساختمان ققنوس مستقر بوده است و با توجه به اینکه یکی از وظایف محوله به شهرداری تامین و  ایجاد ارزش افزوده برای منابعی که در اختیار دارد میباشد  ققنوس یکی از آنهاست که معاونت اجتماعی آن را تحویل داده و با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی راه اندازی میشود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز