وزیر ورزش و جوانان:

جوان گرایی را وظیفه و رسالت خود می دانم/ اگر معضل اجتماعی حل نشود تبدیل به معضل سیاسی می شود/ جامعه ملتهب در هیچ عرصه ای توسعه نمی یابد

۱۳۹۶/۱۲/۰۸ - ۱۹:۴۴:۳۳
کد خبر: ۶۸۲۸۵۷
جوان گرایی را وظیفه و رسالت خود می دانم/ اگر معضل اجتماعی حل نشود تبدیل به معضل سیاسی می شود/ جامعه ملتهب در هیچ عرصه ای توسعه نمی یابد
وزیر ورزش و جوانان گفت: رسالت و وظیفه خودم را می دانم که در وزارت ورزش و جوانان تیم مدیران جوان و جدید را بر سر کار بیاورم و انتقال قدرت از نسل قدیم به نسل جوان انجام شود. در انتصاب معاونین هم روند جوانگرایی را به همین صورت در حال طی کردن هستیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، دکتر مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در نشست با سمن ها ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین امور ساماندهی جوانان و منتخبین سمن های دو استان کردستان و خراسان جنوبی گفت: رویکرد ما همواره این است که ضمن توضیح و تبیین مسائل مختلف در خصوص وظایفی که داریم، رویکردی مبنی بر  ایجاد اعتماد متقابل و ایجاد امید به آینده داشته باشیم چون امید، مادر بشریت است. نباید مدام قصدمان سیاه نمایی و ایجاد التهاب و تنش در جامعه باشد. توسعه در یک جامعه آرام و امن صورت می گیرد. در جامعه ملتهبی که مدام درگیری و حاشیه دارد، توسعه در هیچ عرصه ای صورت نمی گیرد. 

وزیر ورزش و جوانان  در ادامه افزود: ما نسبت به هیچ درخواست و نامه ای بدون واکنش نیستیم و بی اهمیت رفتار نمی کنیم. همه ایده ها، گزارشات، نامه ها و درخواست ها را پیگیری می شود که بخشی از آن مربوط به وظایف و امکانات ماست برخی دیگر هم در حوزه ما نیست که حتما آن ها را انتقال می دهیم. 

دکتر سلطانی فر با بیان این مطلب که این دو استان در عین محرومیت ها دارای ظرفیت های بسیار بالایی در همه عرصه ها هستند، بیان کرد:پتانسیل فعالیت های بسیاری در این دو استان وجود دارد. همچنین دارای جاذبه های گردشگری قابل توجه و بی نظیری هستند. جاذبه های طبیعی بی نظیر و استثنایی در هر دو استان وجود دارد. گردشگری مهم ترین ابزار توسعه کشور در بسیاری از استان ها است. گردشگری باید محور توسعه در استان ها قرار گیرد چون یک صنعت سبز، زودبازده، اشتغال زا است و به سرعت می تواند مشکلات اشتغال را با کم ترین سرمایه گذاری حل کند. این صنعت هیچ ضایعه زیست محیطی ندارد بلکه گردشگران به توسعه زیست محیطی کمک شایانی می کنند. سمن هایی که در این حوزه فعالیت می کنند می توانند کمک فراوان تری به اشتغال در این دو استان داشته باشند.

وزیر ورزش و جوانان  در ادامه بیان کرد: در سال آینده تمرکز دولت روی لایحه بودجه است. در مجلس تصمیم گیری مبنی بر این بود که منابع مالی مورد نیاز برای اشتغال و رونق اقتصادی را به نحو قابل توجهی افزایش دهیم. دولت رقم ١.٥میلیارد دلار با فرمایش و اجازه رهبری از صندوق توسعه ملی برداشته است. 

او ادامه داد: سمن هایی که در رابطه با گردشگری و صنایع دستی فعالیت می کنند، این مسئله فرصت بسیار خوبی همراه با  تسهیلات ارزان قیمتی است که افراد می توانند استفاده کنند. علاوه بر این نظام بانکی ما بیش از ٦٠ هزار میلیارد تومان تسهیلات پیش بینی کرده برای اینکه در بخش های اقتصادی، صنعت، معدن و کشاورزی ... بتوانیم در همه نقاط کشور ایجاد اشتغال کنیم. برنامه ریزی دولت برای ایجاد یک میلیون و سی و سه هزار شغل است.

سلطانی فرد تصریح کرد: در خصوص هیئت رییسه ، در ٥-٦ ماه گذشته افراد جوان جایگزین رؤسای پیشین شده اند. همین رویکرد را در انتصاب مدیران کل استان ها داشته ایم. مدیران ٤-٥ از استان هایمان زیر چهل سال سن دارند. رسالت و وظیفه خودم را می دانم که در وزارت ورزش و جوانان تیم مدیران جوان و جدید را بر سر کار بیاورم و انتقال قدرت از نسل قدیم به نسل جوان انجام شود. در انتصاب معاونین هم روند جوانگرایی را به همین صورت در حال طی کردن هستیم. 

وی با بیان این مطلب که همگرایی و هم افزایی که به آن نیاز داریم در تعامل بین دستگاه ها جهت پیشبرد اهداف، روز به روز روند مطلوب تری را طی می کند، گفت:در ارتباط با مسائل و مشکلات جوانان کشور به سراغ هر دستگاه اجرایی که رفتیم پاسخ مثبت شنیده ایم. در بیش از ٩٠ درصد امکانات، توانمندی، ظرفیت ها و همگرایی دستگاه ها برای حل مشکلات جوانان؛ هیچ سازمانی به ما پاسخ منفی نداده است. همکاری و تعامل لازم را داشته اند و در حال حاضر ایده های بیشتری برای اینکه بتوانیم از ظرفیت برخی وزارتخانه ها و نهادها استفاده کنیم، دارا هستیم.

او در ادامه افزود: امیدواریم که ایده ها و طرح های دریافت شده از سمت سمن ها ابعاد گسترده تری پیدا کند و بتوانیم در همه عرصه ها از نقطه نظرات، راهنمایی و ایده های مطلوب شما استفاده کنیم و کار را جلو ببریم.

وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: ریشه بسیاری از نارضایتی هایی که در یک جامعه اتفاق می افتد،  مسائل اجرایی، صنفی و تقاضاهای صنفی است که اگر برآورده نشود تبدیل به معضل اجتماعی می شود. ابعاد اجتماعی آن اگر حل نشود تبدیل به معضل سیاسی می شود. اگر دستگاه های اجرایی و سایر ارکان حکومتی تعامل و ارتباط نزدیکی با مردم داشته باشند؛ حس اعتماد بین مسئولین و مردم ایجاد خواهد شد و زیر ساخت بسیار خوبی برای امید و پیشبرد اهداف آینده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز