معاون ساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان در گفت و گو با برنا:

باید خود حوزه‌ها و نهادهای دینی را درگیر مسائل مربوط به شادی جوانان کنیم

۱۳۹۶/۱۲/۱۲ - ۰۶:۴۹:۳۱
کد خبر: ۶۸۳۹۲۶
باید خود حوزه‌ها و نهادهای دینی را درگیر مسائل مربوط به شادی جوانان کنیم
معاون ساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: باید شادی را هدایت مند و هدفمند برای جوانان پیش برد و در این مسیر باید حوزه ها و نهادهای دینی را درگیر مسائل مربوط به شادی، جوانان کنیم.

محمد مهدی تندگویان معاون ساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا در مورد مشارکت دختران جوان در سازمان های مردم نهاد جوانان گفت: اینکه دختران  جوان در بسیاری از فعالیتهای سمن ها کمتر فعال هستند درست نیست و آمار کل کشور میزان حضور بانوان در تشکل ها را  با مردان برابر نشان می دهد.

تندگویان اظهار کرد: ما نیز تمام امکانات و تسهیلات را  برای جذب دختران جوان در تشکل ها گذاشته ایم   و اصلاً در این زمینه نگاه تفکیک‌جنسیتی نداریم و تمام تشکل‌ها را پذیرا هستیم .

معاون امور ساماندهی جوانان اظهار داشت: ما بحثمان جوانان است و بحث دیگرمان مرکز گریز است یعنی دو بحث روستایی و   شهرستانی را در بر می گیرد در واقع ما در برخی از  روستاها و شهرستان ها با مشکل فرهنگی رو به رو  هستیم ، یعنی تشکلی وجود دارد که مدیر آن زن است و در داخل شهرستان وجود دارد اما برای برنامه‌های بیرون از شهرستان اجازه خارج شدن از شهر را از سوی خانواده ندارد و در این شرایط  ساماندهی امور جوانان مانع حضور بانوان نیست بلکه  به فرهنگ شهری آنها بستگی دارد.

 

وی در مورد استفاده بانوان جوان در پست های مدیریتی گفت: برای  برخی از مدیران ارشد ما هرچه از توانمندی بالای بانوان در مدیریت هم بگوییم اعتمادی   بر عملکرد مناسب  آنها در جایگاه مدیریتی  ندارند و متاسفانه وقتی بحث انتخاب بین  یک آقا و یک خانم برای پست مدیریتی ایجاد می شود بیشتر به انتخاب مرد توجه می شود و اکثرا هم در نهایت انتخاب ها به سمت گزینه مرد برای پست مدیریتی کشیده می شود.این در صورتی است که بسیاری از تشکل هایی که مدیریت آن بر عهده دختران جوان است بسیار فعال‌تر هستند.

تندگویان با اشاره به توانمندی بانوان در برخی از حوزه های اجتماعی گفت: مخصوصاً در حوزه آسیب‌های اجتماعی بانوان موفق تر عمل می کنند و کسانی که دچار آسیب های اجتماعی هم شده اند  نگاه مطمئن‌تری به بانوان دارند .

 معاون امور ساماندهی جوانان در مورد علت کم بودن شادی در میان جوانان گفت: اعتقاد دارم که باید شادی را هدایت مند و هدفمند  برای جوانان پیشبرد و این کار کمک شایانی به شادی جوانان می کنند.

وی افزود:   کنسرت  موسیقی یکی از این شادی های است که می توان به صورت ارزشمند و هدفمند آن را پیشبرد ما موسیقی هایی   داریم  که می‌توانیم به صورت ارزشی از آن استفاده کنیم  . به شخصه  هنرمندان بسیاری را می‌شناسم  که کار های ارزشمندی را منتشر کرده اند که می توان از آثار با ارزش آنها برای ایجاد شادی در جامعه بخصوص در فضای جوانان استفاده کرد.

تندگویان با اشاره به فعالیت جوانان در حوزه فرهنگ و هنر گفت: در حال حاضر در چهار الی پنج استان تشکل‌های را داریم که به صورت فرهنگی و هنری فعالیت می کنند ما با آنها هیچ مشکلی نداریم و به آنها مجوز نیز می دهیم .

تندگویان در خاتمه گفت:  افرادی  هستند که شناخت درستی از ایجاد شادی در جامعه به خصوص برای جوانان  ندارند بایدخود حوزه ها و نهادهای دینی را درگیر مسائل فرهنگی و مسائل مربوط به شادی جوانان کنیم .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز