عضو هیئت رییسه شورای شهر تهران درگفت‌وگو با برنا عنوان کرد:

برای بررسی بودجه همه دستور جلسات کنار می‌رود/ دغدغه‌های مردم اولویت کاری شورای شهر تهران

۱۳۹۷/۰۱/۱۹ - ۰۵:۰۵:۳۷
کد خبر: ۶۹۴۱۸۰
برای بررسی بودجه همه دستور جلسات کنار می‌رود/ دغدغه‌های مردم اولویت کاری شورای شهر تهران
عضو هیئت رییسه شورای شهر تهران گفت: «بی‌شک بودجه شهر و هزینه‌های آن اولویت مردم است. اگر هزینه‌های شهر طراحی نشود، اختلال در اداره مدیریت شهر بوجود می‌آید. »

زهرا نژادبهرام – عضو هیئت رییسه شورای شهر تهران درگفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، در پاسخ به این سوال که دستور جلسات شورای شهر تهران بر اساس کدام اولویت در دستور کار شورا قرار می‌گیرد، بیان کرد: «این امر نیازمند چندین اولویت است. 1. اولویت زمانی 2.اولویت منبع»

وی در ادامه افزود: «برای مثال در طرح‌هایی که فوریتی است ابتدا فوریت آن مصوب می‌شود و سپس یک هفته بررسی و بعد از اتمام یک هفته در دستور کار قرار می‌گیرد. در لایحه دو فوریتی، هر نوع فوریت آن اولویت دارد. این موضوع بستگی به نوع لایحه و طرحی که در شورا ارائه می‌شود، دارد.»

نژادبهرام با اشاره به این مطلب که حالت دوم بر حسب مهم بودن موضوع است، تشریح کرد: «به عنوان مثال بودجه اولویت دارد. اگر قرار به بررسی بودجه باشد همه دستور جلسات کنار می‌رود و ابتدا بودجه بررسی خواهد شد. بقیه موارد با توجه به تاریخ ارسال به هیئت دبیرخانه هیئت رئیسه انجام می‌شود. با توجه به تاریخ طرح‌ها، در دستور کار علنی جلسه شورا قرار می‌گیرند.»

عضو هیئت رییسه شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که دستور جلسات بر اساس کدام اولویت شهری در دستور کار قرار می‌گیرند، گفت: «شورا 5 اولویت تعیین کرده است. بر اساس اولویت‌هایی که طراحی کرده، مدیریت شهری لوایحی بر اساس قانون طرح می‌دهد. به عنوان مثال در خصوص موضوع ترافیک و آلودگی هوا، لایحه‌ای به نام لایحه طرح ترافیک تهیه می‌شود که هدف گذاری آن کاهش آلودگی هوا، قانونمند کردن ترافیک و عدالت محور کردن طرح‌های ترافیک ورود به طرح ترافیک و زوج و فرد است. این یک اولویت مردم است که شورای شهر برای آن اقدام کرده است.»

وی در ادامه افزود: «یکی از جدی‌ترین مسائل شهر تهران این بود که چرا باغات شهر تهران تخریب و تبدیل به ساختمان می‌شوند. این یک اولویت بود که مصوبه برج – باغات، شورای شهر تهران را مکلف به تهیه لایحه‌ای برای مدیریت باغات مردم کرده است. این موضوع یک اولویت مردمی بود.»

وی در خصوص اولویت بودجه، تصریح کرد: «بی‌شک بودجه شهر و هزینه‌های آن اولویت مردم است. اگر هزینه‌های شهر طراحی نشود، اختلال در اداره مدیریت شهر بوجود می‌آید. این مسئله اولویت مردم و مدیریت شهری است.»

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز