اختصاصی برنا / گفت و گو با سردسته باند سرقت عابر بانک های تهران و کرج

۱۳۹۷/۰۲/۰۱ - ۱۵:۳۹:۲۱
کد خبر: ۶۹۹۳۱۲
اختصاصی برنا /
گفت و گو با سردسته باند سرقت عابر بانک های تهران و کرج
از اوایل اسفند ماه سال گذشته خبر سرقت شبانه عابربانک های شهر تهران به اطلاع پلیس می رسید. سارقان عابر بانک ها را در کمتر از 5 دقیقه با روش خاص خود از جا کنده و می بردند. کارآگاهان بعد از سرقت پنجمین عابر بانک ، محل اختفای سارقان را در غرب تهران شناسایی و آنها را بازداشت کرد . سرکرده این باند یک کلاهبردار سابقه دار بود که درادامه گفت و گو با رئیس این باند چهار نفره دزدی را می خوانید.

سی ساله است ، سواد ندارد ،  متاهل و پیش از این که نقشه سرقت های عابربانک های تهران و کرج با همدستانش اجرایی کند کلاهبردار بود ، بخاطر کلاهبرداری زندانی شده و با دو همدستش در این سرقت ها داخل زندان آشنا شده بود .وقتی صحبت از زن و بچه اش شد دیگر از آن مرد خشن و اخمو خبری نبود ، صورتش غرق اشک شد و گفت : عکسم را نگیرید ، فیلم نگیرید زن و بچه ام آبرو دارند .

در ادامه گفت و گو خبرنگار حوادث برنا را با این سارق می خوانید:

گفت و گو را از لحظه بازداشت او شروع کردیم از لحظه ای که خودش معتقد بود هیچ وقت اتفاق نمی افتد !

«زمانی که در خانه بودم دستگیر شدم ، فکر نمی کردم دستگیر شوم.»

او از انگیزه  اقدام به این سرقت ها اینگونه  گفت:« سال ها بیکار بودم ، بی پولی باعث شد به سمت نقشه کشیدن برای کلاهبرداری از مردم بیافتم ، چند مورد کلاهبرداری که مرتکب شدم دستم رو شد و ماموران بعد از شکایت شکات مرا بازداشت کردند. 60میلیون بدهی به مردم داشتم . پلیس خودرو مگان من را مصادره کرد تا پول طلبکارها را بدهم. بعد از چند ماه آزاد شدم ولی طلبکارها هنوز سرجایشان بودند! مجبور شدم 60 میلیون نزول کنم تا دوباره راهی زندان نشوم. بیکار بودم باز پول دادن نزول را نداشتم همین روند باعث شد به فکر دزدی بیافتم. با دوستانی که در زندان با هم رفیق شده بودیم تماس گرفتم آنها هم بیکار بودند با من همراه شدند. »

او در خصوص این سوال که آیا روش اینگونه سرقت هارا از اینترنت یاد گرفته است یا خیر پاسخ داد:«خیر،من نحوه استفاده از اینترنت را بلد نیستم ، تا حالا گوشی موبایل دستم نگرفتم ، بی سوادم،  خواندن و نوشتن بلد نیستم که بتوانم از اینترنت یا شبکه های مجازی آموزش ببینم.»

او  وقتی در برابر این سوال قرار گرفت که  حال دوباره به زندان افتاده است بر سر زندگی زن و فرزندش چه می آید  صورت خیس اشک شد و گفت : از من فیلم نگیرید . عکس نگیرید . زن و بچه ام آبرو دارند.... همسرم کار می کند ، خرج زندگی باز به دوش او افتاد و من باز شرمنده ام ....

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز