گزارش روزانه برنا از گشت‌زنی در توییتر؛

روزنگاه ترندهای توییتری جهان و ایران / جهان درگیر اخبار هنری و ایرانیان پر از دغدغه ارشادی

۱۳۹۷/۰۲/۰۲ - ۰۶:۰۲:۰۲
کد خبر: ۶۹۹۳۸۴
روزنگاه ترندهای توییتری جهان و ایران / جهان درگیر اخبار هنری و ایرانیان پر از دغدغه ارشادی
امروز اردیبهشت مصادف با 22 آوریل ترندهای توییتری نشانگر این است که در 24 ساعت گذشته جهان درگیر اخبار هنری و ایرانیان در حال افتخار به داشتن شاعری همچون سعدی در تاریخ خود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، ضرب المثل ایرانی «آسمان همه‌جا یک رنگ است.» گویا این روزها بر آسمان جهان معنایش صدق می کند اما ایرانیان تافته جدابافته این آسمان شده اند! سند این گفته را می توان درشبکه‌های مجازی شاهد بود. در حال حاضر کافی است توییتر خود را باز کنید تا متوجه شوید چه تفاوت‌هایی میان آنچه جهانیان به آن فکر می‌کنند با آنچه ما درگیر آن هستیم، وجود دارد و این نشانگر این است که رنگ زندگی در دنیا کجاست و ما کجا!

امروز 2 اردیبهشت ماه، ترندهای برتر جهانی و ایرانی توییتر به هشتگ‌های #nErDcampNJ, #RecordSroreDay, #SaturdayMorning, #RIPPrince و ساکت_نمیمانم، #گشت_ارشاد، #روحانی و #سعدی است.

ترندهای جهانی به فیلم‌ها و موزیک‌های سراسر جهان اشاره دارد.

لازم به ذکر است که دیروز 1 اردیبهشت ماه، روز بزرگداشت استاد بی بذیل ادبیات پارسی مصلح الدین سعدی شیرازی بود.

سهند ایرانمهر کاربر توییتر نوشت:

«‌امروز سالگرد درگذشت علامه اقبال ⁧ #لاهوری ⁩، سهراب ⁧ #سپهری ⁩، ملک الشعرای ⁧ #بهار ⁩ و روز ⁧ #سعدی ⁩ است. امروز شاعرانه ترین روز سال است. هوا هم!»

کاربر دیگری توییت کرد:

«امروز اول اردیبهشت٬ روز بزرگداشت شاعر توانمند ⁧ #سعدی ⁩ هستش. بیاید امروز تایم لاین رو پر از شعر کنیم. کوت یا منشن کنید و یک بیت از ⁧ #سعدی ⁩ بنویسید. "کارم چو زلف یار پریشان و در هم است / پشتم به سان ابروی دلدار پر خَمَست"»

هشتگ #روحانی به اشتباه آماری رییس جمهور و صحبت‌های وی در صدا و سیما ملی باز می‌گردد. سخرانی که دیروز انجام شد و به بسیاری از مسائل، ازجمله گشت ارشاد پرداخت.

اشتباه آماری رئیس جمهور که مبنی بر  ایجاد 200هزار شغل  بود به اشتباه  2 میلیون شغل تلفظ شد.

یک کاربر توییتر در خصوص سخرانی دیروز رئیس جمهوری  توییت کرد:

«‌آقای ⁧ #روحانی ⁩ به درستی معترض است که چرا دولتمردانش در مقابل فشارها ساکت و ناتوان اند. وقتی دولت را از یکسری مدیر شصت- هفتاد ساله پر می کنید، وقتی از دولت سیاست زدایی و اصلاح طلب زدایی می کنید، وقتی از کسانی که اعتماد جامعه را به شما جلب کردند فاصله می گیرید، این وضع عجیب هم نیست.»

لازم به ذکر است که بسیاری از کاربران صحبت‌های روحانی را مجدد توییت کرده‌اند. یک کاربر در توییتر خود نوشت:

«‌⁧ #روحانی ⁩: اگر ⁧ #دستگاه_نظارتی ⁩ برای شما( اعضای دولت) نامه‌ای فرستاد و ترسیدید به آن جواب بدهید، نامه را برای من بفرستید تا ⁧ #من ⁩ جواب بدهم.»

و اما امروز 2 اردیبهشت مصادف با 22  آوریل  سایه فیلم و تفریح بر سرجهان است و سایه مرد بزرگی چون سعدی بر سر ایران و البته همچنان دغدغه رفتارهای ارشادی همراه نوشتار توییتری ایرانی ها است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز