سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد؛

حمایت های ستاد مبارزه با مواد مخدر از معتادان بهبود یافته/ ۷۴۰ هزار شغل در سال ۹۶ برای معتادان بهبود یافته ایجاد شد

۱۳۹۷/۰۲/۰۳ - ۱۰:۳۰:۱۲
کد خبر: ۶۹۹۹۸۱
حمایت های ستاد مبارزه با مواد مخدر  از معتادان بهبود یافته/ ۷۴۰ هزار شغل در سال ۹۶ برای معتادان بهبود یافته ایجاد شد
صبح امروز نشست خبری معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی و سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با محوریت عملکرد سال 96 ستاد برگزار شد .

به گزارش خبرنگار حوزه انتظامی حوادث خبرگزاری برنا، در نشست خبری که امروز ( دوشنبه 97/2/3 ) در محل ستاد مبارز با مواد مخدر با موضوع عملکرد سال 1396 ستاد و برنامه ها و فعالیت های سال جاری برگزار شد  افشار، معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی و سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر ضمن تشکر  از روحانیون برای کمک در امر کاهش اعتیاد در جامعه گفت: «  الویت اصلی ستاد پیشگیری از اعتیاد است و پنجاه درصد فعالیت های ما  باید به سمت پیشگیری سوق پیدا کنند. از جمله محیط هایی که می تواند در امر پیشگیری بسیار موثر واقع شود، محیط خانواده  و البته با کمک سازمان بهزیستی و وزارت  آموزش و پرورش است که می توانیم از افزایش آمار اعتیاد جلوگیری کنیم. »

او درباره فعالیت های ستاد در راستای پیشگیری از اعتیاد گفت :«از جمله فعالیت های ستاد در این راستا می توان به آموزش ۳۶۰ هزار دانشجو در کارگاه های پیشگیری از اعتیاد اشاره کرد. با کمک وزارت ورزش و جوانان در سال ۹۶ دویست مکان ورزشی برای جلوگیری از اعتیاد احداث کردیم که البته امکانات مورد نیاز آن فراهم شده است که به زودی بازگشایی و راه اندازی خواهند شد. همچنین ۵۰ هزار نفر از عضو حلال احمر از جوانان تحت  آموزش پیشگیری از  اعتیاد قرار گرفتند.  در سالی که گذشت یک میلیون آلوده به مواد مخدر  در  تعداد ۶۰۰ هزار کمپ توانستند از اسارت مواد مخدر رهایی پیدا کنند و پاک شوند.»

وی افزود: « در حوزه مشارکت های اجتماعی در قالب  نقش مکمل درمان، از ۸۰۰ طرح و برنامه هایی ک در حوزه اجتماعی برای جلوگیری از اعتیاد اجرا کردند، حمایت کردیم که از جمله آن می توان به  سه همایش بزرگ در استان های خراسان رضوی و فارس  در همین خصوص برگزار شد، اشاره کرد.  ۵۵۰ سازمان مردم نهاد  در کشور برای گفتار در مبارزه با مواد مخدر وجود دارد که تحت حمایت های ستاد قرار می گیرند. این مکان ها باید قدرتمند باشند تا بتوان از اعتیاد به مواد مخدر جامعه جلوگیری به عمل آورد»

افشار در خصوص فعالیت مجازی ستاد در فضای تلگرام گفت :« با توجه به سیاست گزاری کشور از فعالیت های ستاد تلگرام به فناوری های داخلی انتقال پیدا می کند.»

افشار درباره حمایت های بعد از درمان از معتادان بهبودیافته گفت: « این معتادان تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و همچنین 740 هزار شغل در سال 1396 برای معتادان بهبود یافته ایجاد شد. که 10 درصد حمایت ها از سوی ستاد و باقی از سوی کمیته امداد امام خمینی و وزارت بهداشت صورت گرفته است.»

افشار در خصوص آمار معتادان بهبود یافته از ابتدای سال 97 گفت: « گزارشی به دست ما رسیده است که طی آن تعدادی بالغ بر 12 هزار نفر از معتادان از ابتدای سال 1397 بهبود یافته اند.»

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز