گزارش روزانه برنا از گشت‌زنی در توییتر؛

روزنگاه ترندهای توییتری جهان و ایران / جهان درگیر سرنوشت آینده خود و ایرانیان گرفتار تلگرام

۱۳۹۷/۰۲/۱۱ - ۱۰:۳۴:۲۰
کد خبر: ۷۰۲۹۰۳
روزنگاه ترندهای توییتری جهان و ایران / جهان درگیر سرنوشت آینده خود و ایرانیان گرفتار تلگرام
امروز 11 اردیبهشت مصادف با اول می ترندهای توییتری نشانگر این است که در 24 ساعت گذشته جهان درگیر اخبار آینده سرنوشت خود و ایرانیان در اندیشه کوچ کردن ونکردن از تلگرام.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، ضرب المثل ایرانی «آسمان همه‌جا یک رنگ است.» گویا این روزها بر آسمان جهان معنایش صدق می کند اما ایرانیان تافته جدابافته این آسمان شده اند! سند این گفته را می توان درشبکه‌های مجازی شاهد بود. در حال حاضر کافی است توییتر خود را باز کنید تا متوجه شوید چه تفاوت‌هایی میان آنچه جهانیان به آن فکر می‌کنند با آنچه ما درگیر آن هستیم، وجود دارد و این نشانگر این است که رنگ زندگی در دنیا کجاست و ما کجا!

امروز 11 اردیبهشت ماه، درحالیکه ترند اول جهان #MonadayMovitaion است، ترند برتر ایران به هشتگ #تلگرام اختصاص یافته است.

دیروز عصر، بر اساس یک دستور قضایی، کلیه ارائه دهندگان خدمات دسترسی به اینترنت کشور خصوصاً شرکت ارتباطات زیر ساخت و اپراتور‌های تلفن و دارندگان پروانه ارائه خدمات ارتباطات ثابت مکلف­ هستند از تاریخ ۹۷/۰۲/۱۰ نسبت به اعمال مسدودسازی کامل وب سایت و اپلیکیشن شبکه اجتماعی تلگرام اقدام کنند.

با چرخیدن این خبر در فضای مجازی، مردم نگرانی‌های خود را در این خصوص بروز دادند و کاربران بسیاری با نوشتن این هشتگ آن را به ترند اول ارتقاء دادند.

مصطفی تاجزاده در این خصوص توییت کرد:

«سرانجام دستور قضایی مسدودسازی ⁧ #تلگرام ⁩ صادر شد.به فرض موفقیت در فیلترینگ آن،کدام‌یک از مشکلات کشور حل می‌شود؟ گرانی،بیکاری،ارز و آب؟ ⁧ #توقیف_فله‌ای_مطبوعات ⁩ کارآمدی نظام را افزایش داد یا به مهار فساد منجر شد؟به صداوسیما مشروعیت بخشید یارسانه‌های فارسی زبان دول خارجی را بی‌اعتبار کرد؟»

کاربر دیگری در توییتر خود نوشت:

«‌آقای رییس‌جمهور وزیر زن که نگذاشتی، وزیر علومت هم که کاری از پیش نبرد، وزیر کشورت هم در مقابل قانون‌شکنی گشت‌ارشاد تماشاچی بود و مامور خاطی تقدیرنامه گرفت، کنسرت هم که به مشهد نرسید! به احترام رای‌هایی که با هزار امید به نامت نوشته شد بگذار حداقل این ⁧ #تلگرام ⁩ برای مردم بماند»

ادامه ترندهای جهانی و ایرانی توییتر شامل #MuteRkelly, #NJTechCities, #NationalAdoptAShelterPetDay  و #ظریف، #روزنامه و #فیلترینگ_تلگرام است.

همچنیین امروز روزجهانی ساخت پناهگاه برای حیوانات خانگی است

و اما امروز 11 اردیبهشت مصادف با 1 می کماکان  سایه آینده همه چیز  بر سرجهان است و ایران به دنبال فیلتر یا عدم فلیتر تلگرام!

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز