گزارش روزانه برنا از گشت‌زنی در توییتر؛

روزنگاه ترندهای توییتری جهان و ایران / جهان پیگیر اخبار سینمایی و ایرانیان گرفتار در بن بست تلگرام و سرنوشت برجام

۱۳۹۷/۰۲/۱۵ - ۰۵:۰۶:۰۴
کد خبر: ۷۰۳۶۷۵
روزنگاه ترندهای توییتری جهان و ایران / جهان پیگیر اخبار سینمایی و ایرانیان گرفتار در بن بست تلگرام و سرنوشت برجام
امروز 15 اردیبهشت مصادف با 5 می ترندهای توییتری نشانگر این است که در 24 ساعت گذشته جهان درگیر اخبار سینمایی و ایرانیان در چهارگوشِ تلگرام، ظریف، برجام و ایران.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، ضرب المثل ایرانی «آسمان همه‌جا یک رنگ است.» گویا این روزها بر آسمان جهان معنایش صدق می کند اما ایرانیان تافته جدابافته این آسمان شده اند! سند این گفته را می توان درشبکه‌های مجازی شاهد بود. در حال حاضر کافی است توییتر خود را باز کنید تا متوجه شوید چه تفاوت‌هایی میان آنچه جهانیان به آن فکر می‌کنند با آنچه ما درگیر آن هستیم، وجود دارد و این نشانگر این است که رنگ زندگی در دنیا کجاست و ما کجا!

امروز 15اردیبهشت ماه،3 ترند برتر جهانی توییتر به فیلم پرطرفدار جنگ ستارگان اختصاص یافته است. این هشتگ‌ها شامل #MayThe4thBeWithYou, #StarWarsDay, #MayTheFourth و #FridayFeeling است.

دیروز 4 می روز جنگ ستارگان یا به قول خارجی ها 4th of May  که خیلی نزدیک است به «May the 4th be with you» که شعاری مهم در جنگ ستارگان است. 4 می را در جهان روز جنگ ستارگان می‌دانند  که فرهنگ و اخبار خاص خودش را دارد.

جنگ‌های ستاره‌ای در ایران با عنوان جنگ ستارگان شناخته می‌شود، نام یک سری فیلم حماسی در سبک اپرای فضایی است که جورج لوکاس کارگردان آمریکایی خالق آن است. این فیلم ماجرای شخصیت‌های متفاوت را در غالب "مدت ها پیش در یک کهشان بسیار بسیار دور" نشان می‌دهد.

«جنگ ستارگان: آخرین جدای» هشتمین قسمت از مجموعه «جنگ ستارگان» و دومین قسمت از یک سه‌گانه جدید از این مجموعه در سال ۲۰۱۷ به کارگردانی و نویسندگی «رایان جانسون» به سینما آمد و به فروشی بالغ بر ۱.۳ میلیارد دلار دست یافت و قسمت نهم از این مجموعه فیلم نیز قرار است در سال ۲۰۱۹ به کارگردانی «جی‌جی آبرامز» اکران شود.

فروش جهانی مجموعه فیلم‌های «جنگ ستارگان» تا به امروز به رقمی بالغ بر هشت میلیارد دلار رسیده است.

و اما ترندهای برتر ایران توییتر همچنان شامل #تلگرام، #ظریف، #برجام و #ایران است.

یک کاربر توییتر نوشت:

«‌نتانیاهو بر خود واجب می‌دانند دست‌کم تا ۱۰ روز دیگر دروغ او را در صدر رسانه‌ها زنده نگه دارند تا ترامپ با هزینه کم‌تری در مورد ⁧ #برجام ⁩ تصمیم بگیرد. همین ده روز فرصت نمایش همبستگی و اتحاد ایرانیان و اعلام پشتیبانی از دستگاه دیپلماسی است. هنرمندان و سلبریتی‌ها خط مقدم هستند.»

کاربر دیگری توییت کرد:

«‌در صورتی که آمریکا از ⁧ #برجام ⁩ خارج شود و قیمت نفت خام باز هم بالاتر برود، ممکن است این بار دلار آمریکا واکنش متفاوتی از خود نشان بدهد. به گفته آلن راسکین، استراتژیست داچ بانک، رشد قیمت نفت به ۸۰ دلار موجب افزایش ارزش دلار در مقابل اکثر ارزهای معتبر جهان خواهد شد و این ‌و این برعکس اتفاقی است که معمولا هنگام افزایش قیمت نفت رخ می دهد. این بدان دلیل است که افزایش قیمت ناشی از تحریم ایران یک شوک مربوط به بخش عرضه است که برای دارایی های پرریسک در مقابل دلار بسیار منفی است.»

و اما امروز 15 اردیبهشت مصادف با 5 می سایه جنگ ستارگان بر سرجهان است و سایه برجام و تلگرام بر سر ایران.

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز