رخشانی :

۳۰ درصد فضاهای آموزشی کشور نیازمند بازسازی و مقاوم سازی هستند

۱۳۹۷/۰۲/۱۷ - ۱۰:۱۲:۳۷
کد خبر: ۷۰۴۴۰۲
۳۰ درصد فضاهای آموزشی کشور نیازمند بازسازی و مقاوم سازی هستند
معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هم اکنون ۳۰ درصد فضاهای آموزشی کشور نیازمند تخریب، بازسازی یا مقاوم سازی هستند، گفت : احداث و توسعه مدارس سبز از جمله برنامه‌های اولویت‌دار سازمان نوسازی مدارس کشور در سال ۹۷ است.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، مهراله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در سفر یکروزه به استان خراسان رضوی که به منظور بازدید از فضاهای آموزشی شهرستان‌های خواف و رشتخوار صورت گرفت، در مراسم بزرگداشت مقام معلم در شهرستان خواف  با اشاره به وضعیت زیرساخت‌های آموزشی کشور، اظهار داشت: از ۱۰۵ هزار مدرسه فعال در کشور حدود ۵۰ درصد آن جمعیت دانش‌آموزی زیر ۴۵ نفر دارند.

رخشانی‌مهر افزود: سرانه استاندارد فضای آموزشی در کشور به ازای هر دانش‌آموز ۸.۴ مترمربع است اما میانگین کشوری هم اکنون به ازای هر دانش آموز ۵.۱۷ مترمربع است.

وی با تأکید بر اهمیت نگهداری مدارس خاطر نشان ساخت : هم اکنون ۳۰ درصد فضاهای آموزشی کشور نیازمند تخریب، بازسازی یا مقاوم سازی هستند و اگر به نگهداری مدارس موجود هم توجه ویژه‌ای نشود با کمبود فضای آموزشی ایمن و استاندارد مواجه می‌شویم.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اهمیت مکان‌یابی مدارس تصریح کرد: بر اساس سند زیرنظام فضا، تجهیزات و فناوری باید بتوانیم بگوییم در ۵۰ سال آینده کجا و چه نوع مدرسه‌ای نیاز داریم؛ اینکه بدانیم به دلیل عدم امکان جابجایی دانش‌آموزان به مدارس شبانه‌روزی نیازمندیم یا نیاز به مجتمع‌سازی فضای آموزشی داریم، بسیار مهم است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت مسئله محیط زیست، احداث و توسعه مدارس سبز را از جمله برنامه‌های اولویت‌دار این سازمان در سال ۹۷ عنوان نمود و در عین حال به صنعتی سازی مدارس به منظور تسریع در روند احداث مدارس در مناطق نیازمند، تأکید کرد.

رخشانی‌مهر در پایان سخنان خود با قدردانی از مقام شامخ معلم گفت : ما هر چه داریم از معلمان و آموزگاران خود داریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز