رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در گفت و گو با برنا مطرح کرد؛

مکارم حسینی تعداد رای بیشتری در شورا داشت/ افشانی دارای قدرت تصمیم گیری اقتصادی است/ توصیه می کنیم از نیروهای شاغل در شهرداری استفاده شود/ به خاطر انتخاب افشانی شورا را ترک نکردم

۱۳۹۷/۰۲/۲۳ - ۱۰:۱۳:۳۱
کد خبر: ۷۰۶۵۷۳
مکارم حسینی  تعداد رای بیشتری در شورا داشت/  افشانی دارای قدرت تصمیم گیری اقتصادی است/ توصیه می کنیم از نیروهای شاغل در شهرداری استفاده شود/  به خاطر انتخاب افشانی شورا را ترک نکردم
خداکرمی گفت : « مکارم حسینی تعداد رای بیشتری در شورا داشت که بنابر نتیجه گیری که با اعضا گرفته شد، تصمیم بر اجماع رای به محمدعلی افشانی گرفتیم.»

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، صبح امروز 23 اردیبهشت ماه محمدعلی افشانی به عنوان شهردار تهران انتخاب شد. به محض  انتخاب شهردار، ناهید خداکرمی، یکی از اعضا شورای شهر تهران، صحن را ترک کرد که این حرکت باعث شکل گیری برخی شایعات و زمزمه ها شد.

در ادامه با ناهید خداکرمی در خصوص علت ترک جلسه بلافاصله بعد از انتخاب شهردار و همچنین نکاتی که شهردار آینده تهران باید به آن توجه کند و برنامه هایی که افشانی در جلسات  برای کلانشهر تهران مطرح کرده بود که منجر به انتخاب وی شد  گفت و گویی داشتیم که در ادامه می خوانید.

خداکرمی در خصوص دیدگاه خود از انتخاب محمد علی افشانی به عنوان شهردار تهران به خبرنگارخبرگزاری برنا  گفت: « بنده درباره پیشینه محمدعلی افشانی چندان اطلاعات و آشنایی نداشتم. لذا در این خصوص تحقیقاتی صورت گرفت و مشورت هایی نیز انجام شد. پس از جمع بندی، شورای شهر تهران به این نتیجه رسید که در شرایط فعلی، افشانی بهترین گزینه برای تصدی شهرداری تهران است. امیدواریم بتوانیم همان خطی مشی مردم که باعث انتخاب شواری پنجم شد را به همراه شهردار جدید تهران پیش ببریم و پاسخگو مردم باشیم. همانطور که افشانی با رای بالا شورا انتخاب شد، اعضا نیز تلاش می کنند که شهر تهران به صورت شفاف اداره شود.»

او در خصوص سابقه اجرایی محمدعلی افشانی چنین عنوان کرد: « وی در مقام های اجرایی مختلفی بوده ، از جمله وزارت کشور، استانداری فارس و.... ، نگاه به سابقه فعالیت های اجرایی افشانی نشانگر سلامت نفس، کم حاشیه بودن و قدرت تصمیمی گیری اقتصادی و در نتیحجه کارایی و لیاقت وی در تصدی شهرداری تهران را نشان می دهد.»

خداکرمی در خصوص علت انتخاب نشدن مکارم به عنوان شهردار تهران و ارتباط آن با پرونده املاک نجومی اذعان داشت: « مکارم از تمامی شایعات و اتهامات مربوط به املاک نجومی تبرئه شده بود و این قضیه کوچکترین تاثیری در رای گیری ما نداشته است. البته مکارم تعداد رای بیشتری در شورا داشتند که بنابر نتیجه گیری که با اعضا گرفته شد، تصمیم بر اجماع رای به محمدعلی افشانی گرفتیم.»

وی در خصوص اینکه شهردار جدید باز به شهرداری نیرو وارد خواهد کرد و یعنی باز افزایش نیرو در شهرداری تهران گفت: « ما همواره به شهرداران تاکید کردیم که تا تلاش شود در صورت وجود نیروهای همراه و وظیفه شناس و لایق، اولویت با نیروهای شاغل در شهرداری باشد. اما چنانچه  در بعضی حوزه نیاز به استخدام نیرو جدید ضرورت پیدا کند،تنها توصیه می کنیم که از نیروهای شاغل در شهرداری به جای استخدام کارمندان جدید استفاده شود اما مداخله جدی در حوزه انتخاب مدیران نخواهیم داشت و حوزه کاری ما تنها به نظارت دقیق محدود است.»

او درباره برنامه  و الویت های شهردار تهران گفت: « اولین اولویت وی انسان محوری  بود و دومین نیز بر ادامه راهی است  که با شهردار سابق تهران، محمدعلی نجفی بر مبنای ایجاد شفافیت و جلوگیری از ریخت و پاش های بی مورد تاکید داشتیم. سایر برنامه های وی در خصوص و برگزاری مناقصه های شفاف و دیپلماسی شهر و تبدیل تهران به شهری برای زندگی بود. تمامی این برنامه ها مطابق نظرات اعضا شورا بود. البته رویکردهای  هر دو کاندید مطابق با برنامه ای بود که قرار است تهران تا سال 1400 به آن برسد، اما برنامه های افشانی با اقبال بیشتری از طرف اعضا شورا روبرو شد و توانستند بر کرسی شهرداری بشینند.»

ناهید خداکرمی در خصوص علتش برای ترک صحن بلافاصله پس از انتخاب شهردار گفت: « علت ترک من هیچ ربطی به انتخاب شهردار نداشت. تنها دلیل من حضور در جلسه مجمع انجمن های علوم پزشکی درمرکز همایش های برج میلاد بود که به این دلیل صحن شورا را ترک کردم تا سریعا به جلسه برسم.»

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز