در گفت و گو با برنا مطرح کرد؛

دعوت بهاره رهنما از زنان کشور برای آزادی ۳۶۰ زن زندانی

۱۳۹۷/۰۳/۰۴ - ۰۶:۱۴:۰۵
کد خبر: ۷۱۰۵۰۳
دعوت بهاره رهنما از  زنان کشور  برای آزادی ۳۶۰ زن زندانی
رهنما گفت : قصد داریم با شروع یک چالش از تمام زنان کشور فارغ از اینکه منتقد دولت یا موافق دولت باشند برای رهایی360 زن زندانی دعوت کنیم .

به  گزارش خبرنگار حوزه زنان خبرگزاری برنا،  "بهاره رهنما"  که به‌تازگی از یونیسف جایزه حمایت از آرمان پنجم از آرمان‌های هفده‌گانه حقوق بشر را در مورد برابری حقوق زنان و کودکان در ایران دریافت کرده، روز یکم خرداد ؛از طرف  معصومه ابتکار-معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری- به عنوان سفیر پویش ارمغان 3 انتخاب شد.این طرح در واقع کمکی به زندانیان زن جرائم غیرعمد است تا بتوان با کمک های مردم و چهره های سرشناس قدمی در راه آزادی آنان برداشت .

در خصوص چگونگی شکل گیری این کمپین و کمک هایی که قرار است به زنان زندانی اعطا شود، با  بهاره رهنما گفت و گویی داشتیم که در ادامه می خوانید :

رهنما در این خصوص این طرح به خبرنگار اجتماعی برنا  گفت: « طرح ارمغان  سه که برای سومین بار   برگزار می شود طرحی  برای کمک به زندانیان زن جرائم غیر عمد  است. این کمک بیشتر برای زندانیان جرائم غیرعمد مالی در نظر گرفته شده است که اکثر آنان مادر هستند.»

وی افزود:« این کمپین کاملا فراجناحی و فرا اعتقادی است و در تلاش هستیم  تا با همیاری کل ملت ایران بیشترین تعداد مادران را تا پایان ماه رمضان و فرارسیدن عیدفطر بر سر سفره افطار خانواده هایشان بازگردانیم و شعار ما این است که نجات هر مادر نجات فردای ایران است. »

او در خصوص چگونگی انجام این کمک ها افزود: « کمک های زیادی برای این طرح در نظر گرفته شده است. از جمله اعلام همکاری ستاد دیه برای کمک به این طرح؛ اجرای  نمایش خیریه  « چشم هایی که مال توست» که به کارگردانی بنده  به روی صحنه می رود و همکاری 300 چهره سرشناس و مطرح در این طرح را می توان نام برد.»

بهاره رهنما در خصوص زندانیانی که قرار است تحت پوشش این طرح قرار گیرند اذعان داشت: « حدود 18 هزار زندانی در سطح تهران وجود دارد که حدود ۳۶۰ زن به علت ارتکاب جرایم غیرعمد در میان آمار قرار دارند و در زندان به سر می‌برند.قصد داریم  با  شروع یک چالش  از تمام زنان کشور  فارغ از اینکه منتقد دولت یا موافق دولت باشند برای رهایی360 زن زندانی دعوت کنیم .

وی در پایان  تاکید کرد :اکثر آنان مرتکب جرائم مالی غیرعمد شده اند که قسمت غم انگیز ماجرا در این است که اکثر آنان نه برای جرم ارتکابی خودشان، بلکه برای گردن گرفتن جرائم مالی مردان اطرافشان در بند زندان اسیر هستند.»

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز