سفیر پویش ارمغان ۳ در گفت و گو با برنا مطرح کرد؛

ستاره‌های ورزش جهان برای آزادی ۳۶۰ مادر زندانی ایرانی همراه شدند/ با پرداخت ۱۵ میلیارد تومان همه مادران در بند آزاد می‌شوند

۱۳۹۷/۰۳/۰۸ - ۱۰:۵۵:۲۶
کد خبر: ۷۱۲۱۵۰
ستاره‌های ورزش جهان برای آزادی ۳۶۰ مادر زندانی ایرانی همراه شدند/ با پرداخت ۱۵ میلیارد تومان همه مادران در بند آزاد می‌شوند
بهاره رهنما به عنوان نماینده پویش ارمغان 3 از طرف معاونت زنان نهاد ریاست جمهوری انتخاب شد. او با حضور در خبرگزاری برنا از آخرین جزئیات این طرح سخن گفت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، بهاره رهنما از طرف معاونت زنان نهاد ریاست جمهوری به عنوان نماینده پویش سفیر ارمغان 3 برگزیده شد. این پویش که برای سومین سال متوالی است که برگزار می شود، هرساله مبالغی را برای آزادسازی زندانیان زن جرائم غیرعمد جمع می کند. گفتنی است نماینده این پویش در سال های گذشته، به ترتیب شهیندخت مولاوردی و سحر دولتشاهی بوده اند.

بهاره رهنما سفیر پویش ارمغان 3 و  شهرزاد همتی- عضو کمیته راهبردی این پویش  با حضور در خبرگزاری برنا، به سوالاتی  در این خصوص پاسخ دادند.

رهنما در خصوص پویش طرح ارمغان 3 گفت: « این طرح از طرف معاونت زنان نهاد ریاست جمهوری در ماه رمضان آغازشد و هدف آن آزادسازی زنان زندانی و علی الخصوص مادران زندانی است چرا که تحقیقات بیانگر این است  که در خانواده هایی که مادر در تربیت فرزندان نقش نداشته است، در تربیت کودکان خللی ایجاد شده و احتمال مجرم شدن چنین کودکانی نسبت به سایر کودکان بیشتر است. این موضوع لزوما به جدایی پدر و مادر مربوط نمی شود بلکه به نقش مادر در تربیت کودکان و ارتباط بین مادر و کودک برمی گردد. مادرانی که در زندان هستند نمونه بارزی از ایت موضوع هستند. در واقع می توان گفت این پویش یک طرح پیشگیرانه برای جلوگیری از تبدیل شدن این کودکان به مجرم و افزایش آمار بزه در آینده است.»

وی افزود: «این پویش نه سیاسی است و نه جنسیتی، بلکه جنبشی ملی است و یاری آحاد ملت ایران را می طلبد و تنها هدف ما آزادسازی زنان و مادرانی است که تنها از سر ناآگاهی و بعضا زور و اکراه و ترس مجبور به حمایت از مردان خانواده خود شده اند و به این بلا گرفتار شده اند.ما می خواهیم این مادران بتوانند بهتر به تربیت فرزندان خود بپردازند. اگر تمرکز ما بر روی زنان است تنها به دلیل نقش پررنگ آنان در خانواده است و نه مسادل جنسیتی. لذا از تمام ایرانیان می خواهیم که با حضور در این پویش با همدلی و همیاری، در آزادسازی 360 زندانی زن جرائم غیرعمد به ما کمک کنند تا بتوانیم با کمک مردم کشورمان حماسه ملی در سطح جهان رقم بزنیم به طوری که این بار به جای انگشت اتهام، تحسین جهانیان به سوی ما ایرانیان باشد.»

رهنما در خصوص همکاری رسانه ملی با این پویش چنین عنوان کرد: «به محض اینکه بحث از زنان پیش می آید،  صداو سیما موضوع را به مسائل فمینیستی ربط می دهد و از کمک کردن دریغ می کند. تمام این ها نشان دهنده گرایشات زن ستیزانه جامعه  است. بحث ما مادران هستند و بسیار وقیحانه است که بخواهیم نجات مادران را مسئله فمینیستی بدانیم و به یک جریان فکری ربط دهیم. این موضوع واقعا زجرآور است. نباید از آوردن نام زن ترسید زیرا که این زنان همان کسانی هستند که شما را به دنیا آورده اند. من بعید می دانم که صدا و سیما با ما همکاری کند . البته باید گفت کسی که قصد کمک داشته باشد لزوما از طریق صدا و سیما به این کمپین نمی پیوندند اما نقض صدا و سیما می تواند تاثیرگذار باشد.»

وی در خصوص اولویت های ستاد دیه برای کمک به این بانوان برای آزادی گفت: «مادر بودن، خوش رفتاری در طول دوران محکومیت، تعداد فرزندان، مقدار بدهی( میزان کمتر در اولویت قرار دارند) و معیار هایی از این قبیل برای کمک به این افراد وجود دارد.»

بهاره رهنما در خصوص زمان به نتیجه رسیدن این طرح گفت: «با توجه به تعداد این زندانیان و مبالغ بدهی آنان و افراد متمول و صنایع و برندهایی که در ایران موجود است، آزادی آنان تا پایان سال 97 چندان دور از انتظار نیست.»

رهنما در خصوص اسپانسرهای خصوصی این پویش گفت: «اخیرا یک شرکت ورزشی که اقدام به تولید توپ و لباس های ورزشی با برند اصل همراه با امضا خود بازیکنان می کند در این امر اعلام همیاری کرده است و که پس از فراخوان عمومی، سود عاید از این فروش بدون هیچ چشمداشت مالی  به این پویش اختصاص یابد.

* با 15 میلیارد تومان همه  زنان جرائم غیر عمد آزاد می شوند

 و اما شهرزاد همتی  در خصوص مبلغ مورد نیاز این کمپین برای آزادی 360 زن جرائم غیر عمد (مالی ) گفت: «البته هنوز مبلغ قطغی مورد نیاز اعلام نشده است اما به صورت تخمینی می توان گفت برای آزادسازی این 360 زندانی به مبلغی حدو 15 میلیارد تومان نیازمندیم که تا الان بسیار خوب پیش رفتیم و در عرض یک هفته موفق به تامین 100 میلیون تومان شده ایم. در پویش قبلی 13 زن زندانی به آغوش خانواده خود بازگشتند.تمام تلاش ما این است که مادران چراغ های خانه را روشن نگه دارند. مادرانی که عموما قربانی جرائم مردان خانواده شده اند.»

همتی در خصوص همکاری صدا و سیما برای کمک و همراه کردن مردم برای رهایی این زنان و مادران  با این پویش گفت: «امیدوار هستیم که صدا و سیما در این پویش ما را یاری دهند اما اطهره نزادی، معاون محترم دکتر معصومه ابتکار، به ما خبر دادند که با وجود تهیه تیزر و کلیپ، صدا و سیما در پخش این کلیب ها ما را همیاری نکردند. ما تلاش خود را می کنیم اما تا الان چیز امیدوار کننده ای ندیده ایم.»

او در خصوص همکاری ارگان های مختلف با این پویش بیان داشت: « این پویش هم اکنون به طور رسمی آغاز نشده است و ما هنوز از ارگان خاصی دعوت به عمل نیاورده ایم و البته نه بخش خصوصی و نه بخش دولتی تاکنون هیج اعلام همکاری با ما نکرده اند. اما باید گفت که با همت و اراده جمعی مردم هرچند کوچک می توان به نتایج بی نظیری دریافت به طوری که اصلا نیازی به بخش دولتی نشود. زیرا که کمک های بخش دولتی همواری محدود و با بروکراسی اداری پیچیده و بعضا غیر ممکن است.»

حضور

حجم ویدیو: ۶.۱۲M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۰:۵۹ دانلود ویدیو
نظر شما