مریم جمشیدی در گفت و گو با برنا مطرح کرد؛

موانع فعالیت زنان در جامعه به تدریج در حال از بین رفتن است/ اقدام وزیر ورزش در انتصاب یک خانم به عنوان مدیر کل قابل تقدیر است

۱۳۹۷/۰۳/۲۰ - ۰۹:۳۳:۳۱
کد خبر: ۷۱۵۸۶۳
موانع فعالیت زنان در جامعه به تدریج در حال از بین رفتن است/ اقدام وزیر ورزش در انتصاب یک خانم به عنوان مدیر کل قابل تقدیر است
جمشیدی گفت: « انتصاب یک خانم به عنوان مدیر کل در واقع قدمی در راستای تحقق قانون انتصاب 30 درصد از پست های مدیریتی به بانوان است. درست است که کمی طول کشید اما این خود نشانده از بین رفتن موانع و نگاه صحیح این دولت به بانوان است.»

به گزارش خبرنگار حوزه زنان خبرگزاری برنا، وزیر ورزش و جوانان در حکمی مریم بخشی را بعنوان مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان منصوب کرد. این انتصاب را می توان قدم در راستای احقاق حقوق زنان و اجرا قانون در اختیار گذاشتن حداقل 30 درصد از پست های مدیریتی به زنان دانست.

مریم جمشیدی، مدیرعامل خبرگزاری پانا، در خصوص این انتصاب به خبرنگار برنا گفت: « باید ابراز خوشحالی کرد که وزرا دولت تدبیر و امید این اهتمام را دارند که باید از استعدادهای بانوان استفاده کرد. این اقدام آقای سلطانی فر قابل تقدیر است، البته وزیر ورزش و جوانان دو خانم را به سمت معاونت منصوب کرده بودند. این اقدامات در واقع قدم هایی در راستای تحقق قانون انتصاب 30 درصد از پست های مدیریتی به بانوان است. درست است که کمی طول کشید اما این خود نشانده از بین رفتن موانع و نگاه صحیح این دولت به بانوان است.»

وی در ادامه افزود: « یکی دیگر از اتفاقات افتخارآمیز این دولت، کسب اولین مدال زنان در دولت آقای روحانی بود. این می تواند برای جامعه ورزشی زنان ما که محروم و مغفول بودند و این تصور پیش می آمد که یک نگاه تبعیض آمیز به قشر زنان و جوانان جامعه ما وجود دارد نویدبخش باشد و امیدواریم با این اتفاقات این حالت کم رنگ تر شود.»

جمشیدی در پایان خاطر نشان کرد: « امیدواریم روند حضور زنان در جایگاه های مدیریتی  سرعت و شتاب بیشتری پیدا بکند. البته زنان هم این درک را دارند که موانعی وجود دارد که به صورت تدریجی در حال از بین رفتن است. اما باید سرعت این انتصابات را بالاتر بود. امیدواریم با این  انتصاب  جدید نگاه ها به ورزشکاران زن نیز پررنگ تر شود.»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز