رسیدگی متمرکز به امور بیمه‌ای اهالی مطبوعات امکانپذیر شد

۱۳۹۷/۰۳/۲۱ - ۱۱:۴۹:۳۲
کد خبر: ۷۱۶۴۴۷
رسیدگی متمرکز به امور بیمه‌ای اهالی مطبوعات امکانپذیر شد
در راستای دستور اداره‌کل وصول حق بیمه سازمان تامین اجتماعی جهت تمرکز پرونده‌های مربوط به رسانه‌های مکتوب در تهران در دو شعبه این سازمان، رسیدگی متمرکز به امور بیمه‌ای اهالی مطبوعات ممکن شد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، سامانه جامع رسانه‌های کشور در اطلاعیه‌ای خطاب به متقاضیان تشکیل پرونده بیمه رسانه‌های مکتوب در شعب ۲ و ۸ تهران، اعلام کرده است که در اجرای دستور اداری شماره ۵۰۲۰/۹۶/۸۳۹۹ مورخ ۹۶/۸/۹ اداره کل وصول حق بیمه جهت تمرکز پرونده‌های رسانه‌های مکتوب شهرستان تهران در شعب ۲ و ۸ تهران، متقاضیان می‌توانند درخواست کتبی خود را به همراه مستندات مربوطه شامل تصویر پروانه انتشار رسانه، پروانه فعالیت دفتر رسانه، اجاره نامه یا سند مالکیت محل انتشار به شعب مورد نظر ارائه کنند.

این اطلاعیه در حالی صادر می‌شود که تفاهمنامه مربوط به اجرایی شدن این موضوع، آبان ماه سال گذشته و در جریان برگزاری بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها میان معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد و سازمان تامین اجتماعی امضا شد و همان زمان، «محمدحسن زدا» معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی از اختصاص دو شعبه تأمین اجتماعی تهران برای رسیدگی به امور بیمه‌ای خبرنگاران خبر داده بود.

متعاقب امضای آن تفاهمنامه، در اواخر بهمن‌ماه پارسال، فراخوان متقاضیان انتقال پرونده بیمه به شعب ۲ و ۸ تأمین اجتماعی، منتشر شد و از صاحبان امتیاز نشریات شهر تهران برای استفاده از تسهیلات مندرج در تفاهم نامه دعوت شد تا برای پیگیری امور بیمه‌ای خبرنگارانشان، به یکی از این شعب مراجعه کنند.

نشانی شعب ۲ و ۸ تأمین اجتماعی در تهران ویژه رسانه‌ها عبارت است از:شعبه ۲: خیابان کارگر جنوبی، نرسیده به میدان قزوین، خیابان شهید ساعد آقا بالازاده، پلاک ۲۰. شعبه ۸: خیابان سعدی جنوبی، پایین‌تر از میدان استقلال، کوچه بانک تجارت، پلاک ۶۰۶.

در همین حال، معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرده که با هدف تسریع و تسهیل امور اهالی رسانه، جلسات مشاوره حقوقی و امور بیمه‌ای را در ساختمان معاونت برپا می‌کند.

بر این اساس محمد باقر انصاری، حقوقدان هر هفته سه شنبه‌ها از ساعت ۱۳ تا ۱۶ و مجید آسمان منظر از صاحب‌نظران پیشکسوت در حوزه تامین اجتماعی هر هفته یکشنبه‌ها و سه شنبه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۲ جهت مشاوره و ارائه راه حل مشکلات «بیمه» اهالی رسانه در طبقه چهارم ساختمان معاونت مطبوعاتی میزبان اصحاب رسانه خواهند بود و متقاضیان با تعیین وقت قبلی و به همراه داشتن مستندات مربوطه، می‌توانند در این جلسات شرکت کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز