رییس ستاد مبارزه با مواد مخدر:

باید مقتدرانه با موضوع مواد مخدر برخورد کرد/ پلیس ایران پرچم دار مبارزه با موادمخدر است/ جمع‌آوری دو تن مواد مخدر از حاشیه مدارس

۱۳۹۷/۰۳/۲۹ - ۰۸:۳۵:۴۳
کد خبر: ۷۱۹۴۷۷
باید مقتدرانه با موضوع مواد مخدر برخورد کرد/ پلیس ایران پرچم دار مبارزه با موادمخدر است/ جمع‌آوری دو تن مواد مخدر از حاشیه مدارس
نشست مطبوعاتی رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر در محل ستاد مبارزه با مواد مخدر در روز سه شنبه ۲۹ خرداد ماه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، امروز نشست مطبوعاتی  رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر .در حال برگزاری است.

در این نشست رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت:«وظیفه انسانی ما حکم می‌کند مقتدرانه با موضوع مواد مخدر برخورد کنیم و اجازه ندهیم مردم به این مواد مبتلا شوند.»

وی افزود:« در سال گذشته بیش از ۱۰۶ نفر از عناصر دخیل در شبکه های پخش مواد مخدر دستگیر و به مراجع مربوطه تحویل دادیم. این اقدامات در سال جدید هم دنبال می‌شود. شناسایی شبکه های محلی نیز در اولویت های امسال ما است. برخورد با خرده فروشان و جمع آوری معتادان متهاجر بر اساس زیرساخت هایی که باید تامین شود نیز جزو اولویت هاست. در حوزه بین الملل اولویت ارتباط و همکاری با پلیس‌های همجوار در خصوص مبارزه با مواد مخدر است. از ابتدای امسال با پلیس کشورهای افغانستان، پاکستان و ترکیه در راه مبارزه با قاچاق مواد مخدر ارتباطات خوبی داشتیم.»

وی در خصوص حوزه آموزش عناصر مختلف پلیس چنین گفت:« با توجه به اینکه پلیس ایران پرچم دار مبارزه با مواد مخدر است و در این راه نقش موثری داشتیم توانسته ایم که در اجلاس های جهانی نقش داشته باشیم.»

رییس ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: «توسعه مراکز مشاوره و مددکاری در راه مبارزه با مواد مخدر و ایجاد ۳۴ مرکز از دستاوردهای اقدامات سال گذشته بود.  همچنین توانستیم به حدود یک میلیون نفر آموزش ها و مشاوره های پیشگیرانه ارائه دهیم. بیش از ۲۴۱ برنامه تلویزیونی در سال گذشته برگزار شد که کارشناسان ما شرکت کردند که نزدیک به ۴۰۰۰ نفر را از این طریق مورد آموزش قرار دادیم. یکی از اقدامات بسیار خوبی که در سال گذشته انجام شد، جمع آوری ۲ تن مواد مخدر از حاشیه مدارس از طریق شناخت خرده فروشان بود. این کار موجب شد خانواده ها با امنیت بیشتری کودکانشان را به مدرسه بفرستند.»

وی افزود: «اقدام دیگری که در سال گذشته انجام شد، رصد فضای سایبری بود که به عنوان یک تهدید برای پلیس تلقی می‌شود. به عنوان یک مرکز پلیس، این فضا را رصد می کنیم. ما سعیمان این است که از تبلیغ و ترویج مواد مخدر در فضای مجازی جلوگیری کنیم که تاکنون پیشرفت خوبی داشته‌ایم. امیدواریم با همکاری مشترک بتوانیم اثرات مواد مخدر را به حداقل برسانیم.»

وی از اصحاب رسانه خواست تا در حوزه پیشگیری فعال باشند. وی در این خصوص افزود:«نوع رفتار رسانه  نباید موجب تشویق مواد مخدر شود چرا که این مسائل در سنین جوانی که آسیب پذیری زیادی وجود دارد شکل می‌گیرد.»

رییس پلیس ستاد مبارزه با موادمخدر تهران در خصوص آشپزخانه‌های مواد مخدر گفت:« تعداد این آشپزخانه ها زیاد نیست و به صورت زیر زمینی و نه سازماندهی شده کار میکنند. حدود ۱۲-۱۳ مورد دستگیری و پلمپ این آشپزخانه ها را فعالیت‌ها داشتیم.»

وی در خصوص مواد صنعتی گل گفت:«بذر گل از اروپا وارد ایران  و به صورت آپارتمانی متولد می شود. امروز در دنیا بحث مواد صنعتی یک تهدید نگران کننده جهانی است که نسبت به آن ها احساس خطر می‌شود. سطح آن در کشور زیاد نیست اما باید اقدامات پیشگیرانه و مبارزه با آن صورت گیرد.»

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز