در گفت و گو با خبرگزاری برنا مطرح شد؛

پاسخ وزارت بهداشت به نامه صنفی پرستاران

۱۳۹۷/۰۴/۰۲ - ۰۵:۱۶:۴۹
کد خبر: ۷۲۰۸۶۹
پاسخ وزارت بهداشت به نامه صنفی پرستاران
سخنگوی وزارت بهداشت نسبت درخواست های مطرح شده در نامه ای که به امضا ۱۷ هزار پرستار رسیده است واکنش نشان داد .

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، ۷هزار نفر از پرستاران ایران در نامه‌ای سرگشاده خطاب به معاون پرستاری وزارت بهداشت، از شرایط خود انتقاد کرده و به بیان مطالبات خود پرداختند؛ نمایندگان جامعه پرستاری کشور با مراجعه به وزارت کشور این نامه را در دبیرخانه این وزارتخانه به ثبت رساندند.

فعالان صنفی پرستاران، نامه‌ای را در فضای مجازی به امضای همکاران خود رساندند که در آن خواسته‌های اصلی جامعه پرستاری کشور از جمله اجرای قانون تعرفه‌گذاری، اجرای صحیح قانون بهره‌وری، رفع مشکلات طرح قاصدک، پرداخت معوقات یک‌ساله و اضافه‌کاری‌ها، رفع موانع استخدامی و رفع اضافه‌کارهای اجباری مطرح شده‌ است. در خصوص درخواست های پرستاران و پاسخ وزارت بهداشت با سخنگوی وزارت بهداشت ایرج حریرچی گفت و گویی داشتیم که در ادامه می خوانید. 

سخنگو وزارت بهداشت در پاسخ به این نامه چنین گفت:« مشکلاتی در خصوص  تاخیر در پرداخت حق بیمه ها و هزینه های پرسنلی به صنف پرستاران( که البته شامل صنف های دیگر پیراپزشکی از جمله علوم آزمایشگاهی هم می شود) در بیمارستان های دولتی بوجود آمد ؛ این موارد ؛ مشکلات مزمن نظام سلامت است که همیشه هم موجود بود که البته خود شخص وزیر بهداشت و کادر بهداشت وزارت بهداشت به جد در حال پیگیری این معضل هستند تا  مشکل را حل کنند.»

وی در خصوص مشکل اضافه کاری های اجباری پرستاران چنین گفت: « متاسفانه واقعیت این است که شاخص نیرو پرستاری ما در کشور در وضعیت خوبی قرار ندارند و ما با کمبود نیرو پرستار در کشور مواجه هستیم لذا علی رغم میل باطنی مجبور هستیم که نیروهای پرستار را الزام به اضافه کار اجباری کنیم که  تعداد قابل توجهی مایل به اضافه کار نیستند.»

وی افزود: « ما در کشور کمبود نیرو پرستار و پزشک داریم. یعنی نیرو پزشک و پرستاری  که آماده استخدام باشد در کشور ما با توجه به حجم بیماران بسیار کم است. البته ظرفیت های پذیرش دانشگاه ها در این رشته را بالا برده ایم اما ورود نیرو متخصص به این رشته زمان بر است چرا که دوره اتمام تحصیلات دانشگاهی برای پرستاری ۴ ساله و برای پزشکی ۷ ساله است. لذا پر کردن این کمبود نیرو، مستلزم گذشت زمان و تربیت نیروهای متخصص است که انشالله در آینده ای نه چندان دور این مشکل نیز حل خواهد شد.»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز