فواید و مضرات؛

آیا پیاده روی مضر است؟

۱۳۹۷/۰۴/۱۱ - ۱۱:۲۲:۳۲
کد خبر: ۷۲۴۵۱۱
آیا پیاده روی مضر است؟
یکی از مفیدترین ورزش‌ها برای سلامتی پیاده‌روی می‌باشد که یکی از قویترین مکمل‌ها برای سلامتی است. این ورزش هیچ هزینه‌ای ندارد و در هر زمان و مکانی می‌توانید از آن استفاده کنید. اما با تمام این خوبی‌ها ممکن است اختلالاتی در بدن وجود داشته باشد که پیاده روی آنها را تشدید کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، یکی از متخصصین مطرح کرده که اگر قصد پیاده‌روی دارید ابتدا از مشکلات بدنی خود با خبر شوید تا بعدا دچار آسیب نگردید.

پزشکان بیان می‌کنند شدت هر فعالیتی با معیار متر محاسبه می‌گردد. مثلا پیاده روی با توجه به شدت آن از سه متر به بالا محاسبه می‌شود. این مسئله نشان می‌دهد بدن چند برابر زمان استراحت در زمان فعالیت کار می‌کند، چقدر کالری و انرژی مصرف می‌کند و چقدر به قلب فشار وارد می‌شود.

پیاده روی برای اکثر افراد مفید است مگر اینکه شرایط قلبی و بدنی فرد در اثر آن دچار مشکل گردد و نتواند فشار را تحمل کند. قلب تنها در صورتی نمی‌تواند فشار پیاده روی را تحمل کند که ناراحتی و نارسایی داشته باشد یا فرد سن بالایی داشته باشد.

پیاده روی چند مدل دارد. ممکن است پیاده روی ساده یا همراه با دویدن باشد. گاهی هنگام پیاده‌روی‌های سنگین به قلب فشار وارد می‌شود و تنگی نفس و تپش قلب و احساس سنگینی در قلب به وجود می‌آید.

به همین منظور اگر قصد پیاده روی سنگین دارید باید از مشکلات بدنی خود آگاه باشید. مثلا اگر شخصی دیابت دارد باید قبل از پیاده روی قند خود را کنترل کند زیرا ممکن است دچار افت قند و مشکلات بعدی آن بشود.

زمان و مکان پیاده روی نیز بسیار مهم است. مثلا در زمان آلودگی هوا بهتر است به هیچ وجه پیاده روی نکنید زیرا حجم زیادی از آلودگی را وارد ریه‌های خود می‌کنید و این مسئله بسیار خطرناک است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز