وزیر آموزش و پرورش در گفت و گوش با برنا:

دریافت هزینه زمان ثبت نام مدارس اجباری نیست اما ضروری است

۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۰۶:۱۵:۱۰
کد خبر: ۷۳۳۸۳۵
دریافت هزینه زمان ثبت نام مدارس اجباری نیست اما ضروری است
بطحائی گفت: مدارس دولتی به هیچ عنوان حق اخذ شهریه از اولیا را ندارند و کمک های مردمی هم به هیچ عنوان اجباری نیست اما ضروری است.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری برنا، هرسال، درست قبل از زمان ثبت نام، طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش، مدارس دولتی حق اخذ شهریه از والدین را ندارند. اما درست بعد از ثبت  نام ، تقریبا در آبان ماه هرسال، آموزش و پرورش نرخ شهریه را اعلام می کند و برخی مدارس دولتی هم با عناوین مختلف از والدین مبلغی تحت عنوان کمک های مردمی یا شهریه دریافت می کنند.

وزیر آموزش و پرورش، سیدمحمدبطحایی در پاسخ به خبرنگار برنا در خصوص چرایی  اخذ شهریه مدارس دولتی از والدین گفت:« مدارس دولتی به هیچ عنوان حق اخذ شهریه از اولیا را ندارند و کمک های مردمی هم به هیچ عنوان اجباری نیست اما ضروری است ،زیرا که دولت به دلیل کمبود هزینه نمی تواند تمام امکانات مورد نیاز مدرسه را تامین کند و مدارس  برای خدمت رسانی به دانش آموزان، ناگزیر از دریافت مبالغی تحت عنوان کمک های مردمی هستند و غیر از این از تامین بودجه مورد نظر خود بازمی ماند.»

او در ادامه با تاکید بر عدم اجبار در پرداخت کمک های مردمی به مدارس از سوی والدین گفت:« قویا اعلام می کنم که در اخذ کمک های مردمی به هیچ عنوان نباید هیچ گونه اجباری اعمال شود. مدارس حق تعیین مبلغ شهریه، گرو گرفتن مدارک به دلیل اخذ شهریه و... را ندارند اما اگر والدین در جریان هزینه های مدرسه قرار گیرند، قطعا به خاطر آسایش و ارتقا کیفیت تحصیل کودکانشان به مدرسه کمک خواهند کرد.»

وزیر آموزش و پرورش از ارائه گزارشی در پایان فصل ثبت نام به مردم خبر داد و گفت :« امیدواریم بتوانیم گزارشی نشان دهنده عملکرد مثبت آموزش و پرورش به مردم ارائه دهیم و بتوانیم بگوییم مدارس ما در نهایت احترام و کرامت و رضایت اولیا ،از آن ها کمک گرفتند و هیچ ولی دانش آموزی با نارضایتی پولی را به مدرسه نداده است.»

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز