کارگران به برنا خبر دادند؛

فعالیت خط شش مترو تهران متوقف شده است/کارگران در آستانه بیکاری

۱۳۹۷/۰۵/۱۶ - ۰۵:۲۵:۰۴
کد خبر: ۷۳۷۹۰۷
فعالیت خط شش مترو تهران متوقف شده است/کارگران در آستانه بیکاری
یکی از کارگران خط شش مترو تهران گفت: «از شواهد چنین بر می‌آید که به زودی شرکتی که پیمانکار این پروژه است ادامه کار را رها خواهد کرد زیرا پیش از این ،ما به‌عنوان کارگر حفاری؛ شبانه کار می‌کردیم که چند روزی است به ما گفته‌اند روزها سرکار حاضر باشیم ولی کاری انجام نمی‌دهیم.»

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ با بالاگرفتن مشکلات مالی بین بانک شهر و شهرداری تهران برخی شرکت‌های مترو در حال تعطیلی هستند. عدم پرداخت مطالبات کارفرماها که همواره یکی از طلبکاران شهرداری تهران هستند حالا به جایی رسیده که بیم آن می‌رود شرکت پیمانکار خط شش مترو تهران فعالیت‌های خود را تعطیل کند. در حال حاضر باتوجه به تک شیفت شدن فعالیت کارگران برای احداث  خط شش مترو تهران، کار خاصی صورت نمی‌گیرد و کارگران شرکت مربوطه که نزدیک به 5 ماه  معوقه حقوق دارند و همچنین هنوز پاداش پایان سال گذشته و سنوات خود را دریافت نکرده‌اند، از احتمال تعطیل شدن شرکت و بیکاری ابراز نگرانی می‌کنند.

م .ن ، یکی از کارگران حفاری خط شش مترو تهران در تماسی که با خبرنگار ما داشت با انتقاد از وضعیت موجود و نادیده‌گیری وضعیت کارگران خط شش مترو تهران گفت: 5 ماه است حقوق خود را از پیمانکار خط شش مترو تهران  دریافت نکرده‌ایم و سنوات و پاداش سال گذشته هم همچنان باقی مانده است. تنها دریافتی ما از شرکت بابت مبالغی که طلبکار بودیم به حدود یک ماه پیش باز می‌گردد  که آن هم بخشی از حقوق ما بوده است نه همه حقوق یک ماه.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت کنونی کارگران خط شش مترو تهران ادامه داد: آنچه مشخص است وضعیت کارگران این خط  مترو مناسب نیست و از شواهد چنین بر می‌آید که به زودی شرکتی که پیمانکار این پروژه است  ادامه کار را رها خواهد کرد زیرا پیش از این ما به‌عنوان کارگر حفاری شبانه کار می‌کردیم که چند روزی است به ما گفته‌اند روزها سرکار حاضر باشیم ولی کاری انجام نمی‌دهیم، در واقع عملا بیکار شده‌ایم. بر اساس این شواهد همکاران ما بیم بیکار شدن دارند.

این کارگر مترو در پایان گفت: باتوجه به عدم همکاری بانک شهر با پیمانکار خط شش مترو ،و عدم دریافت وجه برای ادامه کار ،همه کارگران برای دریافت مطالبات خود تقریبا ناامید شده‌اند چون فکر می‌کنند که حتی یک ریال هم از جانب مدیرعامل به حساب آنها واریز نخواهد شد. عصر دیروز هم برخی مسئولان شرکت به برخی دوستان گفتند که به دنبال کار جدید باشید .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز