مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تشریح می‌کند:

اصول و مهارت‌های رانندگی تدافعی

۱۳۹۷/۰۵/۱۷ - ۰۹:۰۰:۴۷
کد خبر: ۷۳۸۳۷۲
اصول و مهارت‌های رانندگی تدافعی
سرگرد زینی‌وند اصول و تکنیک‌های رانندگی تدافعی را تشریح کرد.

 

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، سرگرد مصطفی زینی‌وند مقدم رئیس اداره مهندسی ترافیک این پلیس اعلام کرد: رانندگی تدافعی، اصول و تکنیک‌هایی دارد که لازم است رانندگان نسبت به رعایت آن مقید باشند. از جمله این اصول استفاده از کمربند ایمنی برای راننده و سرنشینان وسایل نقلیه، استفاده از کلاه ایمنی برای راکب و سرنشین موتورسیکلت، رعایت حق تقدم در تقاطع‌ها و میادین، اجتناب از تغییر مسیر ناگهانی و لزوم حرکت بین خطوط است.

زینی‌وند مقدم در همین رابطه افزود: صحبت نکردن با تلفن همراه در هنگام رانندگی و لزوم توجه داشتن به جلو، رعایت فاصله طولی و جانبی به‌ویژه در هنگام رانندگی با سرعت بالا، استفاده از مکان‌های مجاز برای عبور از خیابان، کنار کشیدن وسیله نقلیه در تصادفات خسارتی به منظور جلوگیری از راهبندان و حرکت نکردن با دنده عقب به‌ویژه در بزرگراه‌ها، شیب راه‌ها، ورودی‌ها و خروجی‌ها نیز از دیگر اصولی است که باید رعایت شود.

وی همچنین اظهار داشت: از دیگر موارد مهم در این رابطه عدم توقف‌های غیرمجاز درسطح راه‌ها (توقف دوبله، حریم تقاطع و محل تابلوی توقف ممنوع)، بی‌تفاوت نبودن مردم نسبت به تخلفات رانندگی، انتخاب مسیر قبل از رسیدن به تقاطع، احترام به چراغ قرمز و توقف پشت خط ایست، خودداری از توقف وسیله نقلیه در پیاده‌رو و توجه به سلامت وسیله نقلیه است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز