میرلوحی در گفت‌وگو با برنا خبر داد؛

دستور تخلیه بیش از۱۰۰ ملک مدیران شهری تهران از سوی قوه قضاییه / نجفی پرونده‌های اصلی مفاسد اقتصادی را به دادگاه تحویل نداد

۱۳۹۷/۰۵/۲۴ - ۰۵:۲۴:۱۴
کد خبر: ۷۴۰۳۷۳
دستور تخلیه بیش از۱۰۰ ملک مدیران شهری تهران از سوی قوه قضاییه / نجفی پرونده‌های اصلی مفاسد اقتصادی را به دادگاه تحویل نداد
عضو شورای شهر تهران از مسترد کردن بیش از 100 ملک متعلق به مسوولان شهری گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا؛ چند روز گذشته سعید حجاریان در گفت‌وگویی به صورت غیر مستقیم با اشاره به شورای شهر تهران گفته بود: «این‌هایی که مدام نِق می‌زنند، می‌توانند سایت افشاگر طراحی کنند و گزارش‌های مربوط به فساد را دروازه‌بانی و منتشر کنند؛ اما تن به چنین کاری نمی‌دهند. در اینجا باید نکته‌ای را هم اضافه کنم. اغلب مشاهده می‌شود «بسته‌های نقد» تعریف می‌شود؛ یعنی پروژه نقد و منتقد کم‌عمق هستند. باید توجه کرد که ممکن است افراد برای پُست‌های مختلف نظر داشته باشند؛ اما یک‌جا باید ایستاد و دست به انتخاب کیفی زد.»

بعد از انتشار این گفت‌گو بسیاری از افراد اعلام کردند که دوره افشانی مبارزه با فساد تنها به یک شعار تبدیل شده است و دیگر فساد ستیزی به صورت جدی انجام نمی‌پذیرد.

این دسته از افراد بر این باور‌اند که تنها در دوره نجفی که  موضوع شفافیت بیان شد و شهردار اسبق (نجفی) تهران به صورت جدی پیگیر آن بود، از پرونده‌های فساد رونمایی شد و شهردار فعلی تمایل چندانی برای پیگیری این موراد ندارد.

حال عضو شورای شهر تهران با توجه به سخنان حجاریان با برنا گفت‌وگویی انجام داد.

محمود میرلوحی – عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری برنا، در پاسخ به این سوال که چرا در دوره آقای افشانی مبارزه با فساد تنها به یک شعار تبدیل شده است، گفت: «زیرساخت فساد ستیزی با شورای شهر است. شورای شهر در شرایط گذشته، برای انتخاب شهردار اعلام کرده بود که به دنبال شهردار و تیم سالم و پاک دست است و همچنین مدیریت شهری قصد دارد که به بخش  خصوصی توجه کند.  این  سیاست موجب ورود آقای نجفی به شهرداری شد و درحال حاضر همان سیاست، آقای افشانی را به شهرداری آورده است. شهردار فعلی تهران مثل آقای نجفی به این مبانی معتقد است. مبارزه با فساد کار آسانی نیست و با اجرایی کردن دو اقدام نمی‌توان به آن رسید. امروزه شورای شهر قدم‌های جدی  برداشته که از همان سایت شفافیت شروع شده است.  شهردار  و اعضای شورا روی این موضوع بسیار حساس هستند.»

وی با بیان این مطلب که دیگر نباید ترک تشریفات شود و همه قراردادها باید از طریق رقابت، شرایط برابر و جلوگیری از رانت صورت گیرد، اظهار داشت: «هفته گذشته به سازمان‌های زیباسازی، فضای سبز و  پارک‌ها و پسماند رفتم. درحال حاضر محوریت اصلی صحبت‌ها برسر شکل گیری رقابت واقعی در همه سازمان‌ها است. همه سازمان‌ها نوعی فهرست دارند که صلاحیت شرکت‌ها را اعلام می‌کنند و همه شرکت‌ها اجازه شرکت ندارند.  البته اگر قرار است که فهرستی به عنوان فهرست فعالیت‌ها مطرح شود، این فهرست نباید شرکت‌های توانمند را در صنایع و اقتصاد برای ورود به این رقابت‌ها، منع کند. تلاش براینست که همه امکانات، معاملاتی که در شهرداری صورت می‌گیرد و املاکی که قرار است فروخته شود  و همچنین قراردادهایی که در موردشان مناقصه صورت گیرد؛ از طریق رقابت انجام پذیرد.»

میرلوحی بیان کرد: «باید مراقب جریانی که ممکن است که راه بیفتد، باشیم. برخی به سرعت می‌خواهند اعلام کنند که همه چیز تمام شد و این‌ها کسانی هستند که 1994  ملک در دست‌شان بوده است؛ خیر آقای افشانی اینچنین نیست. شهردار تهران و  همه اعضای شورا مصمم هستند تا گام‌هایشان را در مسیری بردارند  که هرگونه رانت در  انتصابات و واگذاری املاک و قراردادها رفع شود.»

وی در خصوص پرونده‌های فساد دوره گذشته گفت: «متأسفانه غیر از 12 موردی که تحویل داده شد، موارد اصلی متأسفانه به دادگاه نرفته است. برای مثال املاکی که به افراد واگذار شده بود در آن زمان ارائه نشد و درحال حاضر این اقدام انجام شده است. آن زمان موضوع 12 پرونده مطرح بود و حال بیش از 100 حکم برای تخلیه املاکی که در اختیار افراد (برخی شناخته شده هستند) بوده، گرفته شده است.  بیش از 100 حکم تخلیه گرفته شده که در حال اجراست.»

عضو شورای شهر تهران با اشاره به این مطلب که از مسوولان دوره گذشته مدیریت شهری در فهرست این املاک هستند، گفت: «اشخاص حقیقی و حقوقی که این املاک بدون دلیل در اختیار آن‌ها قرار گرفته بود؛ شهرداری درحال مسترد کردن املاک به صورت جدی است.  اقدامات حقوقی به صورت جدی در حال انجام است. به عنوان مسوول کمیته اقتصادی به دنبال بهبود این وضعیت هستیم.»

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز