امروز صبح اتفاق افتاد؛

هدیه رییس مرکز مدیریت محیط زیست شهرداری تهران به پسر ۵ ساله / ببینید

۱۳۹۷/۰۵/۲۳ - ۱۵:۰۰:۰۶
کد خبر: ۷۴۰۷۶۷
هدیه رییس مرکز مدیریت محیط زیست شهرداری تهران به پسر ۵ ساله / ببینید
رییس مرکز مدیریت محیط زیست شهرداری تهران با اهدا دوچرخه ای مشکی رنگ ، علی رضا 5 ساله را به خواسته یکساله اش رساند.

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری برنا، مدتی است که هر روز صبح در پارک شهر، رأس ساعت 6 صبح برنامه رادیویی اجرا می‌شود. در این ایستگاه رادیویی، روزانه یکی از مدیران شهری یا اعضای شورای شهر تهران حضور پیدا می‌کنند تا به درخواست های شهروندان گوش بسپارند.

و اما امروز، رییس مرکز مدیریت محیط زیست شهرداری تهران به ایستگاه رادیویی دعوت شد تا پاسخ دهنده سوالات مجری باشد و همچنین با شکیبایی به درخواست و مشکلات شهروندان گوش دهد.

 شهروندان در حال درد و دل و بیان خواست های خود به  صدرالدین علیپور بودند که نگاه  رییس مرکز مدیریت محیط زیست شهرداری تهران به  پسر بچه‌ای افتاد که همراه مادرش به پارک شهر آمده بود تا در ورزش صبحگاهی شرکت کند.

پسربچه‌‌ تقریباً 5 سال سن داشت  که با صورتی خندان در کنار مردان و زنان میانسال و حتی سالخوردگان، با حرکاتی سریع دست‌هایش را در آن هوای پاک صبحگاهی پارک شهر، تکان می‌داد تا روزش  را پر انرژی آغاز کند.

شهروندان درحال گفت‌وگو با علیپور بودند که کودک خنده به لب به جمع مردم پیوست. رییس مرکز محیط زیست از همراهان  خود خواست تا جویای  ماجرای این کودک در بین میانسالان و سالمندان شوند.

بعد از پایان برنامه معلوم شد که این کودک حدود یک سال است   هر روز صبح به همراه مادر خود به پارک می‌آید تا در کنار دیگران به نرمش صبحگاهی بپردازد تا روح کودکانه خود را در انبوه مشکلات بزرگسالان، شاداب‌تر نگه دارد.

این سرگذشت صبحگاهی کودکِ خندان پارک شهر موجب شد تا رییس مرکز مدیریت محیط زیست شهرداری تهران از او بخواهد که اگر خواسته‌ای دارد، بیان کند .

علیرضا با همان ذوقی که در صورت کوچکش نمایان بود، با همان لحن کودکانه خود از مدیر دعوت شده درخواست یک دوچرخه کرد.

 و اما چند ساعت بعد، کودک به همراه مادرش به مرکز مدیریت محیط زیست دعوت شد و اینگونه علیرضا 5 ساله با دیدن دوچرخه مشکی رنگ در محل، شادی  و انرژی کودکانه خود را به همه افرادی که درمحل حاضر بودند، منتقل کرد.

علیپور در خصوص علت  این اقدام به خبرنگار برنا، گفت: «اینکه میان آن هم ه مرد و زن کهنسال این بچه را در حال ورزش دیدم برایم قابل توجه آمد و وقتی متوجه شدم هر روز صبح با همین ذوق به جمع آنها می پیوندد تا سرزندگی و نشاط کودکانه خود را با آنها تقسیم کند بسیار برایم دلنشین آمد.  در دنیای امروز کمتر پیش می‌آید که کودکان در آن ساعت از روز از خواب بیدار شوند و برای نرمش به پارک بیایند. اصولا بچه‌های امروزی با رایانه و تکنولوژی رابطه خوبی دارند تا با ورزش کردن. اقدام این کودک برایم بسیار ارزشمند بود چرا که در همین سن پایین این عمل در ذهنش حک می‌شود و در آینده هم روح و جسمش سالم می‌ماند. اهمیت آموزش کودکان برای موضوعاتی مثل ورزش و حفظ محیط زیست در  سلامت آینده جامعه نقش ویژه‌ای دارد؛ آموزش در ذهن کودکان نهادینه و ماندگار می‌شود و هم تأثیر در فرهنگ خانواده‌ها دارد.»

همچنین در ادامه مادر علیرضا به خبرنگار برنا گفت: «مدتی بود که علیرضا مدام از ما درخواست دوچرخه داشت اما بنا به دلایلی این درخواست مدام به تعویق می‌افتاد. امروز ،علیرضا با این هدیه بسیار خوشحال شد و حتما این رفتار زیبا هم در یادش خواهد ماند و هم در آینده می تواند سرلوح رفتار خودش باشد .»

9947ede2-92c2-4464-acce-d4a3a526499a

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز