در گفت‌گو با برنا مطرح شد؛

واکنش مدیرعامل هپکو به خبر تعطیلی موقت کارخانه

۱۳۹۷/۰۵/۲۷ - ۱۱:۳۶:۰۹
کد خبر: ۷۴۲۲۰۵
واکنش مدیرعامل هپکو به خبر تعطیلی موقت کارخانه
مدیرعامل هپکو می‌گوید با برنامه‌ریزی‌هایی که داریم قرار است با حمایت دولت برنامه 5 ساله داشته باشیم و در ادامه بتوانیم وضعیت کارگران هپکو را سامان‌دهی کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ،  پس از اینکه خبر تعطیلی موقت کارخانه هپکو از سوی تعدادی از کارگران این کارخانه تولیدی به خبرنگار برنا اطلاع داده شد، یک روز بعد، مدیرعامل جدید این کارخانه که با امیدواری از وضعیت آینده کارخانه صحبت میکرد، به خبر تعطیلی موقت هپکو واکنش نشان داد و به خبرنگار برنا گفت: «کارگران را به تعطیلات تابستانی فرستاده‌ایم تا بعد از استراحت کوتاهی بر سر کار باز گردند لازم است، بر این موضوع تاکید کنم که برای شروع به‌کار دوباره هپکو و همچنین جذب کارگران جدید برنامه‌هایی در دست اجرا داریم.»

غلامرضا صادقیان، مدیرعامل هپکو در خصوص تغییرات جدید این کارخانه در جهت افزایش تولید ملی، سامان‌دهی به مشکلات کارگران و همچنین جذب نیروهای بیشتر گفت: باتوجه به اینکه کارگران کارخانه به مرخصی تابستانی رفته‌اند ولی هیات مدیره در حال کار و برنامه‌ریزی است تا بتواند موانع موجود را برای افزایش تولیدات کارخانه از پیش پا بردارد. ما تعدادی نیرو داریم که بازنشسته شده‌اند و در حال برنامه‌ریزی برای جذب نیروهای جدید هم هستیم که تعداد این نیروها به بودجه‌ای که دولت قرار است به هپکو پرداخت کند و همچنین برنامه‌ریزی‌های ما بستگی خواهد داشت.

مدیرعامل هپکو ادامه داد: شرکتی که نزدیک به 5 سال است کار نکرده و همه حساب‌های بانکی و ارزی آن بسته است و کار نمی‌کند و هیچ کارخانه‌ای هم به هپکو سفارش نمی‌دهد برای آماده‌سازی این بستر نیاز به کمی زمان داریم. البته نادیده نگیریم که در این بین برای راه‌اندازی دوباره هپکو باید از دولت و استانداری استان مرکزی تشکر کنیم.

وی با اشاره به اهمیت کارخانه هپکو اضافه کرد: برخی سازمان‌ها باتوجه به اعتمادی که به تیم مدیریتی جدید هپکو دارند سفارشاتی را به ما داده‌اند. این نشان می‌دهد که هیات مدیره در حال فعالیت است. هپکو مادر صنعت خودروسازی ایران است و باید احیاء شود.

صادقیان در پایان گفت: ما تلاش می‌کنیم که کار ایجاد کنیم تا از طریق آن معوقات کارگران را پرداخت کنیم و سعی می‌کنیم از شهریورماه جنب و جوش کارگران را در هپکو مشاهده کنیم. با توجه به گفته رهبری و تاکید ایشان در مورد حمایت از تولید ملی و همچنین حمایت هیات دولت که بودجه 5 ساله‌ای را برای هپکو در نظر گرفته‌اند که با توجه به این موضوع تولید 3 هزار دستگاه خودروی راه‌سازی که به نوعی احیاء کامل هپکو است در دستور کار قرار خواهد گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز