دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری:

دانش فنی سلول‌های بنیادی در کشور بومی سازی شد

۱۳۹۷/۰۶/۰۱ - ۱۲:۳۵:۳۸
کد خبر: ۷۴۴۴۵۰
دانش فنی سلول‌های بنیادی در کشور بومی سازی شد
دانشمندان ایرانی فناوری و دانش فنی سلول های بنیادی را بومی سازی کرده اند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری در جلسه شرکت های دانش بنیان مراغه با اعلام این خبر گفت : هم اکنون تمام دانش تولید سلول های بنیادی از ابتدا تا انتها در کشور انجام می شود .

امیر علی حمیدیه افزود : ایران توانسته در تولید مقاله و بومی سازی علوم سلول های بنیادی رتبه اول را در میان کشور های منطقه کسب کند .

وی اضافه کرد: کشورمان در حوزه تولید سلول های بنیادی در رتبه چهاردهم جهان قرار گرفته است.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری خاطرنشان کرد : برای تجاری سازی علوم سلول های بنیادی 70 شرکت دانش بنیان تشکیل شده و برای تبدیل این علم به ثروت فعالیت می کنند.

حمیدیه افزود : در حال فعال کردن مراکز شتاب دهی به شرکت های دانش بنیان برای توسعه و تجاری سازی این علم هستیم و برای تجاری آن سرمایه گذاران زیادی آمادگی خود را در این بخش اعلام کرده اند .

وی گفت : هم اکنون 300 تا 400 طرح در زمینه سلول های بنیادی در حال انجام است که از این تعداد 50 طرح آماده تجاری شدن و سرمایه گذاری است.
حمیدیه از سرمایه گذاران بخش خصوصی خواست با توجه به جهانی شدن این علم تا دو سال آینده برای کسب سود و رونق در این بخش سرمایه گذاری کنند .

وی ادامه داد : هم اکنون یک هزار عضو هیأت علمی و یک هزار دانشجو در طرح‌ های تحقیقاتی و آموزشی در این حوزه فعالیت می‌کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز