علیخانی در گفت‌وگو با برنا مطرح کرد:

خرید فیلتر ۷۰ میلیونی برای اتوبوس فرسوده منطقی نیست / معاونت حمل و نقل شهرداری به جای درگیری با مسائل حاشیه‌ای به دنبال حل مشکلات باشد

۱۳۹۷/۰۶/۰۴ - ۰۵:۲۱:۱۹
کد خبر: ۷۴۵۲۹۲
خرید فیلتر ۷۰ میلیونی برای  اتوبوس فرسوده منطقی نیست / معاونت حمل و نقل شهرداری  به جای درگیری با مسائل حاشیه‌ای به دنبال حل مشکلات باشد
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: «شورای اقتصاد در سال 95 مصوب کرد که دو هزار واگن برای کلان شهرها خریداری شود که اگر شورای شهر و شهرداری تهران پیگیری کند حدود هزارتای آن به تهران اختصاص خواهد یافت.»

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا؛ کمتر از یک دهه است که در مورد نوسازی ناوگان فرسوده اتوبوسرانی تهران صحبت می‌شود اما تنها راجع به آن می‌شنویم اما در عمل تاکنون موردی در این خصوص مشاهده نشده است.

همچنین معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به جای نوسازی ناوگان فرسوده‌ای که فرسوده‌تر از فرسوده و بیشتر از عمر متوسط آن  درحال کار کردن است، برای جلوگیری از آلودگی هوا روی اتوبوس‌ها فیلتر نصب می‌کند. اما آیا تنها مشکل اتوبوس‌ها تشدید آلودگی هواست؟ آیا در خدمات دهی به مردم مشکلی پیش نیامده است؟

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت‌وگو با برنا، نسبت به این موضوع انتقاد بسیاری کرد که در ادامه، گزارش را خواهید خواند.

محمد علیخانی - رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری برنا، در مورد انجام نشدن نوسازی ناوگان فرسوده اتوبوس‌های تهران با انتقاد از اینکه خرید فیلتر 70 میلیونی برای هر  اتوبوس فرسوده منطقی نیست و باید این مشکل را به صورت ریشه‌ای حل کرد، گفت: «ناوگان اتوبوس‌رانی فرسوده است و همچنین شرکت سازنده اعلام کرده که استفاده از این نوع فیلتر برای این دست از اتوبوس‌های فرسوده با این نوع از سوخت‌ها کارایی ندارد اما معاونت حمل و نقل اصرار به خریداری فیلترها دارد. معاونت حمل و نقل تنها به دنبال خرید کردن است.  زمانی که نسبت به این موضوع تذکر داده می‌شود، اخطار را دور میزنند و با یک شرکت دیگر قرارداد می‌بندند. باید اقدامات کارشناسی و مصوب شده اجرا شود.»

وی با تأکید براینکه بودجه‌های شهرداری محدود است اما دولت در این زمینه‌ اقدامات خوبی انجام داده، افزود: «امیدوارم خرید سه هزار اتوبوسی که اخیراً آقای افشانی به آن اشاره کرده به تحقق بپیوندد. از محل تصمیمات جدید دولت برای کلانشهرها تصمیم گرفته شده که برای نوسازی اتوبوس‌ها تسهیلات داده شود. اگر این اتفاق رخ دهد، حدود سه هزار اتوبوس فرسوده را می‌توان نوسازی کرد. اینکه شهرداری پول ندارد امری مشهود است.»

علیخانی با بیان این مطلب که دولت درحال خریداری واگن‌های مترو است نه شهرداری، اظهار کرد: «شورای اقتصاد در سال 95 مصوب کرد که دو هزار واگن برای کلان شهرها خریداری شود که اگر شورای شهر و شهرداری تهران پیگیری کند حدود هزارتای آن به تهران اختصاص خواهد یافت.  درحال حاضر، قرارداد 630 واگن مترو منعقد شده که قرار است هزینه آن را دولت بپردازد. هزینه هر واگن حدود 5 میلیارد تومان است و تهران حدود دو هزار واگن کمبود دارد. درست است که شهرداری 10 هزار میلیارد تومان برای تأمین واگن مترو ندارد اما می‌توان از ظرفیت‌هایی که دولت پیش بینی کرده استفاده کند.»

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران بیان کرد: «دو سال گذشته این موضوع پیش بینی شد اما تاکنون تحقق نیافته است اما در شورای پنجم با توجه به جلسات متعددی که آقای هاشمی و اعضای کمیسیون عمران با دولت و وزارت کشور برگزار کردند، قرارداد 630 واگن مترو منعقد شد.  آقایان به جای انجام کارهای سطحی و درگیری با مسائل حاشیه‌ای به دنبال حل مشکلات اصلی بروند تا شاهد رخ داد اتفاقات خوبی در تهران باشیم.»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز