تندگویان در گفت‌وگو با برنا:

تعداد تشکل‌های گردشگری به صد رسید/ اعتماد کردن به تشکل‌های غیردولتی از سمت مردم سخت است

۱۳۹۷/۰۶/۱۷ - ۰۵:۴۲:۰۹
کد خبر: ۷۵۰۳۲۷
تعداد تشکل‌های گردشگری به صد رسید/ اعتماد کردن به تشکل‌های غیردولتی از سمت مردم سخت است
معاون امور جوانان وزارت ورزش‌وجوانان گفت: «تشکل‌های گردشگری به میزان قابل قبولی مورد توجه مخاطبان گردشگری قرار گرفته‌اند.»

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا؛ امروزه صنعت گردشگری به عنوان بزرگترین و متنوع ترین صنعت در دنیا به حساب می‌آید. ایران  در ردیف 10  کشور اول دنیا از نظر وجود جاذبه‌های گردشگری قرار دارد اما از نظر جذب توریسم و گردشگر وضعیت مطلوبی ندارد. حال با آغاز تحریم‌ها علیه ایران به نظر می‌رسد که توسعه گردشگری می‌تواند راه خروجی برای تحریم‌ها باشد.

شاید اگر به جوانان با خلاقیت و ایده پرداز ایرانی فرصت  و امکان توسعه این امر را داده شود  در آینده‌ای نه چندان دور ، بتوان نتیجه های مثبتی از اعتماد به جوانان را دریافت کرد.

معاونت امور جوانان وزارت ورزش‌وجوانان یکی از نهادهایی است که به جوانان اعتماد کرده و آن‌ها را برای رسیدن به اهداف‌شان حمایت می‌کند. باتوجه به اینکه درمیان تشکل‌های این وزارتخانه، تشکل‌های گردشگری نیز وجود دارند، برآن شدیم تا با معاون امور جوانان در این خصوص به گفت‌وگو بپردازیم تا از وضعیت کنونی تشکل‌های گردشگری و دستاوردها و اهدافشان بدانیم.

 

محمد مهدی تندگویان - معاون امور جوانان وزارت ورزش‌وجوانان در گفت‌وگو با خبرنگار جوانان خبرگزاری برنا، در مورد تشکل‌های گردشگری این وزارتخانه، بیان کرد: «چندماه است که شبکه گردشگری وزارت ورزش‌وجوانان راه اندازی شده و تشکل‌ها اقدامات پذیرش مهمان را هم انجام داده‌اند. چهاربار موضوع پذیرش توریست درشبکه‌ی گردشگری صورت گرفته است.» 

وی در ادامه افزود: «تشکل‌های گردشگری وزارت ورزش‌وجوانان در سراسر کشور جشنواره‌های مختلف، دوره‌های آموزشی و ... برگزار و از ساخت و فروش صنایع دستی درآمد خوبی را کسب می‌کنند.»

وی در پاسخ به این سوال که آیا تشکل‌های گردشگری مورد توجه توریست و گردشگران قرار گرفته است یا نه، بیان کرد: «تشکل‌های گردشگری به میزان قابل قبولی مورد توجه مخاطبان گردشگری قرار گرفته‌اند اما باید توجه داشت که اعتماد کردن به این تشکل‌های غیردولتی از سمت مردم سخت است.» 

معاون امور جوانان با اشاره به اینکه حوزه گردشگری از ابتدای سال حوزه‌ی موفقی در میان دیگر تشکل‌ها بوده، تصریح کرد: «بی‌شک علت اندک بودن جاذبه‌ی تشکل‌های گردشگری این است که به تازگی راه‌اندازی شده‌اند و مُهر میراث فرهنگی را ندارند. اعتماد به تشکل‌های گردشگری کمی سخت است اما در همین سطح شروع، موفق به جذب توریست شده‌اند.»

تندگویان در پاسخ به این سوال که  تعامل تشکل‌های گردشگری با آژانس‌ها چگونه است، گفت: «تشکل‌های گردشگری با آژانس‌ها همکاری نمی‌کنند چون نرخ و سودآوری آژانس‌ها متفاوت از تشکل‌های گردشگری است. تشکل‌های گردشگری به دنبال سودآوری نیستند چرا که طبق قانون نمیتوانند به سودآوری برسند. تشکلهای گردشگری وزارت ورزش‌وجوانان باید اقتصادی باشند اما سودآور نباشند.  نرخ تشکل‌ها نسبت به آژانس‌ها بسیار پایین تر است.»

معاون امور جوانان وزارت ورزش‌وجوانان با بیان اینکه تشکل‌های گردشگری سود انباشته ندارند، تصریح کرد: «شبکه‌ی گردشگری در سراسر کشور دارای  100 تشکل است که 7 پهنه دارند و در هر تشکل به طور میانگین حدود 15 نفر درحال فعالیت هستند.»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز