کودکان بازمانده از تحصیل به مدارس بازگردانده می شوند

۱۳۹۷/۰۶/۱۹ - ۱۳:۲۵:۰۴
کد خبر: ۷۵۱۵۵۶
کودکان بازمانده از تحصیل به مدارس بازگردانده می شوند
مدیرکل دفتر کودک و نوجوان سازمان بهزیستی کشور گفت: طرحی با مشارکت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آموزش و پرورش و بهزیستی در حال اجرا است تا کودکان بازمانده از تحصیل به مدارس بازگردانده شوند.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ؛ محمد نفریه روز دوشنبه در مراسم پویش لبخند مهر برای تهیه نوشت افزار دانش آموزان بی بضاعت خاطرنشان کرد: تاکنون 175 هزار کودک بازمانده از تحصیل در کشور شناسایی شده اند.

وی اضافه کرد: در این طرح با مشارکت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آموزش و پرورش و بهزیستی، کودکان بازمانده از تحصیل به کمک کلینیک های مددکاری شناسایی شده و مشکل آنان برطرف می شود و به مدرسه بازگردانده می شوند.

مدیرکل دفتر کودک و نوجوان سازمان بهزیستی کشور گفت: هزینه های تحصیل و ثبت نام این کودکان در مدارس نیز رایگان خواهد بود.

نفریه با اشاره به کمک هایی که برای تحصیل کودکان کار و خیابان می شود، نیز اظهار داشت: پیش از این مراکز شبانه روزی برای نگهداری کودکان کار و خیابان وجود داشت اما با مشاهده اینکه اغلب آنان دارای خانواده هستند، تصمیم گرفته شد تا مراکز روزانه برای ارائه خدمات به آنان توسعه یابد.

وی ادامه داد: هم اکنون بیش از 100 مرکز روزانه ویژه کودکان کار و خیابان در کشور فعالیت دارند که ساعاتی از روز را در این مراکز می گذرانند و مشوق هایی مانند یک وعده غذای گرم و برنامه تفریحی برای آنان تدارک دیده شده تا به این مراکز بیایند.

وی یادآور شد: به کودکان کار و خیابان در این مراکز خدمات مددکاری، پزشکی، سلامت روان و همچنین خدمات سوادآموزی و تحصیلی ارائه می شود و این روند همچنان ادامه دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز