مسجد جامعی در منطقه۵ ؛

تاریخ کهن و بافت قدیمی محله کن باید حفظ شود

۱۳۹۷/۰۶/۲۶ - ۱۰:۳۲:۳۵
کد خبر: ۷۵۴۰۷۵
تاریخ کهن و بافت قدیمی محله کن باید حفظ شود
عضو شورای اسلامی شهر تهران با حضور در محله قدیمی و تاریخی کن بر صیانت از بافت قدیمی ابنیه و حسینیه های این بخش تاکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ،  احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران  با حضور در محله تاریخی کن ، بر حفظ بناهای قدیمی ، باغات و بافت سنتی حسینیه های کن، تاکید و بر اصالت این بخش از تهران به عنوان یکی از محله های قدیمی شهر و صیانت از تاریخ کهن کن اشاره کرد.

مسجد جامعی در بازدید از حسینیه های حاج شعبانعلی سرآسیاب کن ، ابالفضل و اسماعیلیان گفت : بیش از ۵۰ تکیه و حسینیه در شهر تهران از قدیم برپا شده که هر کدام دراشاعه فرهنگ عاشورا و حماسه امام حسین (ع) تاثیر به سزایی داشتند .

وی گفت:  آثار و اشیای داخل تکایا و حسینیه های کن تاریخی و مهم بوده و باید در جریان نوسازی آن ها دقت لازم اعمال شود.

 مسجد جامعی در حاشیه این بازدید ضمن گفتگو با کسبه قدیمی کن افزود :  : مشارکت اهالی محله قدیمی کن در حفظ ابنیه و بناهای قدیمی این محله به خصوص تکایا و حسینیه ها بسیار حائز اهمیت است و نباید بگذاریم این بافت سنتی دستخوش تغییرات شود.

 رجبعلی #خسروآبادی شهردار منطقه نیز به تلاش برای صیانت از باغات و حفظ بافت محله تاریخی کن تاکید کرد و افزود : با مشارکت اهالی بخش کن ، در نگهداری بناهای قدیمی و تاریخی این محله می کوشیم .

در این بازدید ، شاعر قدیمی این محله در خصوص آداب و سنن بخش کن و دهه محرم  اشعاری قرائت کرد.

بخش کن یکی از محلات قدیمی تهران بوده و بافت معماری آن از خشت و گل و شیروانی های فلزی و چوب است.  کوچه باغ ها و خانه های کهن  این محله زیبا،  امروزه به دلیل توسعه بی رویه شهر نشینی در معرض آسیب های احتمالی قرار دارد. پل آجری، حمام قدیمی، ۵ حسینیه ، ۵ امام زاده ، کوچه ها و  مساجد این محله از آثار قدیمی شهر تهران محسوب می شود

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز