افشار نادری در گفتگو با برنا؛

دختران از پسران بیشتر نیستند / نسل جوان دیگر قادر به مسئولیت پذیری نیست

۱۳۹۷/۰۷/۰۱ - ۰۶:۰۵:۱۱
کد خبر: ۷۵۵۳۲۵
دختران از پسران بیشتر نیستند / نسل جوان دیگر قادر به مسئولیت پذیری نیست
یک جامعه شناس گفت: در جلسات خواستگاری والدین خصوصیات اخلاقی فرزندانشان را بی پرده بازگو کنند تا انتخاب براساس آگاهی انجام شود.

افسر افشار نادری، جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی برنا اظهار داشت:  در جلسات خواستگاری به جای تعارفات غیرمعقوق و چهره های غیر واقعی، والدین خصوصیات اخلاقی فرزندانشان را بی پرده بازگو کنند تا انتخاب براساس آگاهی انجام شود.

وی تصریح کرد: در گذشته ازدواج بر اساس مهر صورت می گرفت و پدر و مادرها حساس گونه با توجه به شناختی که از فرزندان خود داشتند، در پی بهترین انتخاب می گشتند اما امروزه والدین تنها می خواهند دخترانشان شوهر کند و این تفکر منجر به آمار بیش از حد طلاق و درگیری های زوجین شده است.

افشار نادری ادامه داد: اینکه می گویند تعداد دختران بیش از پسران است واقعیت ندارد بلکه تعداد مردان و زنان مساوی اند بنابراین خانواده ها براساس این نگرانی، به هر قیمتی راضی به ازدواج فرزندشان نشوند.

وی تاکید کرد: خواستگاری یک رسم است و هیچ فلسفه ای ندارد در واقع برای رسمی شدن ارتباط میان 2 خانواده و باب آشنایی برگزار می شود امااینکه چگونه در همین جلسات از انتخاب اشتباه جلوگیری کنیم موضوعی است که والدین باید در این خصوص بجای اهمیت دادن به تعداد سکه، شیر بها و چنین رسم و رسوماتی که هیچ پایه علمی برای خوشبختی ندارد، به اصل ازدواج و ملزومات آن توجه کنند.

این جامعه شناس با بیان اینکه نسل جوان دیگر قادر به مسئولیت پذیری و ازدواج نیست، در پایان گفت: نیمی از دلیل آن به وجود خانه مجردی، صیغه و ... برمی گردد و نیم دیگر آن به مشکلات اقتصادی، عدم امنیت شغلی و ... مربوط است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز