در گفت و گو با یک آسیب شناس مطرح شد ؛

سایت دیوار محفلی برای گدایان فضای مجازی / با ادامه سوءاستفاده گری در فضای مجازی، اصالت همدلی از بین می رود

۱۳۹۷/۰۷/۲۳ - ۰۵:۳۲:۱۶
کد خبر: ۷۶۲۹۷۷
سایت دیوار محفلی برای گدایان فضای مجازی / با ادامه سوءاستفاده گری در فضای مجازی، اصالت همدلی از بین می رود
یک آسیب شناس گفت:اخیرا شاهد وجود گدایان فضای مجازی و فعالیت های چشمگیرشان در اینستاگرام و سایت های تجاری و ...هستیم که تازگی ها حضور این مجرمان در سایت دیوار هم مشاهده شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، امروزه با وجود بیان حقایق در مورد مافیای گدایی در فضای مجازی و پرده برداشتن از چهره زشت آن، باز هم با حجم وسیعی از مهاجران متکدی در این فضا ها رو به رو هستیم.

افرادی که به بهانه تهیه جهیزیه، هزینه درمان، بیماری صعب العلاج... در فضای مجازی آه ناله سر می دهند و با سوز دل اعلام نیازمندی می کنند که اخیرا در سایت دیوار و مشابه آن زیاد به چشم می خورد.

به این گونه که دختر یا زنی اعلام نیاز می کند و در پی آن عده ای داوطلب خدمت می شوند که به آرامی حین مکالماتشان، شاهد قول و قرارهای حضوری و رفتار و حرف های نامتعارف می شویم.

حال اینکه چرا این افراد از فضای اینستاگرام به سایت هایی از قبیل دیوار کوچ کرده اند سوالی ست که برای پاسخ به آن از مجید ابهری ، رفتار شناس و کارشناس آسیب های اجتماعی گفتگو کرده ایم.

وی در اینباره به خبرنگار برنا می گوید: متاسفانه در سال های اخیر بسیار شاهد وجود گدایان فضای مجازی و فعالیت های چشمگیرشان در اینستاگرام و ... هستیم که تازگی ها حضور این مجرمان در سایت دیوار هم مشاهده شده است.

ابهری ادامه داد: اگر در مقابل اینگونه افراد سازمان های متولی به ویژه پلیس فتا وارد میدان نشود، در آینده نزدیک با شبکه های پوششی رو به رو خواهیم بود که تحت عنوان جمع آوری کمک های مردمی و یا افراد نیازمند به مسیرهای جنسی و غیر اخلاقی کشانده می شوند.

این آسیب شناس افزود: البته اگر مردم به ویژه جوانان هوشیاری خود را حفظ کرده و کمک رسانی را از مجاری درست به نیازمندان واقعی برسانند، کمک به فقرا و حمایت از آنها رفتار معنوی و بسیار پسندیده خواهد بود که متاسفانه این منش امروزه تحت تاثیر فریبکاری، کلاهبرداری و رفتارهای غیراخلاقی قرار گرفته و افراد جامعه را به اصالت همدلی بدبین کرده است بنابراین نباید فریب نام و عنوان را خورد و اجازه سوءاستفاده به شیادان داد.

وی تاکید کرد: همچنان عده ای ساده لوح علارغم تلاش گسترده پلیس فتا و روشنگری ها از روی طمع و غفلت به شیادان فضای مجازی اجازه سوء استفاده می دهند و یا گاهی با همکاری ناآگاهانه، یک شیاد خرده پا را به یک باند گسترده مافیایی تبدیل می کنند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز