در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران مطرح شد؛

سیل پس از زلزله بزرگترین مخاطره طبیعی پایتخت/ سامانه هشدار سریع سیلاب تهران در انتظار تامین بودجه

۱۳۹۷/۰۷/۲۳ - ۰۸:۴۰:۰۱
کد خبر: ۷۶۴۶۶۲
سیل پس از زلزله بزرگترین مخاطره طبیعی پایتخت/ سامانه هشدار سریع سیلاب تهران در انتظار تامین بودجه
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: بودجه برای راه اندازی طرح سامانه هشدار سریع سیل از سال 94 تخصیص داده نشد.

به گزارش برنا، احمد صادقی در نشست فصل پاییز شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران که با حضور سید محمد علی افشانی شهردار تهران، اسماعیل نجار رییس سازمان مدیریت بحران کشور، محسن هاشمی رفسنجانی رییس شورای اسلامی شهر تهران و روسای 14 کارگروه تخصصی عضو ستاد مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد، با اشاره به لزوم راه اندازی سامانه هشدار سریع سیلاب در تهران گفت: سیل پس از زلزله بزرگترین مخاطره طبیعی در شهر تهران است و در واقع  با توجه به تغییر اقلیم،  خطرسیل بیش از پیش تهران را تهدید می کند؛ از این رو لزوم داشتن سامانه هشدار سریع سیل بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان این که این سامانه با همکاری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با وزارت نیرو، سازمان هواشناسی،شرکت آب منطقه ای شهر تهران و آبفای تهران فعال خواهد شد، تصریح کرد: مطالعات این طرح با همکاری پژوهشکده هواشناسی کشور به روز رسانی شده است.

صادقی افزود: طرح سامانه هشدار سریع سیل از سال 94 مطرح شد اما متاسفانه هنوز به سرانجام نرسیده است و امیدواریم با عنایت شهردار و رئیس شورای شهر طرح مذکور به مرحله اجرا برسد.

در ادامه شهردار تهران نیز برای به نتیجه رسیدن طرح مذکورخواستار ارائه مطالعات انجام شده در زمینه سامانه هشدار سریع سیلاب شد و اذعان کرد: طی روزهای آتی طرح جامع هشدار سریع سیلاب تهران به همراه برآورد مالی جهت بررسی و دستورات لازم ارائه شود.

افشانی هم چنین خاطر نشان کرد: بودجه این طرح نباید تنها توسط شهرداری تهران تامین شود بلکه تمامی دستگاه های مربوطه نیز باید برای عملی شدن این طرح اقدام نمایند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز