گزارش برنا از وضعیت همچنان فاجعه خوزستان نشین های کشور ؛

خوزستان یا خاکستان

۱۳۹۷/۰۷/۲۵ - ۰۵:۳۴:۰۷
کد خبر: ۷۶۵۲۰۷
خوزستان یا خاکستان
نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت : بیماری های شایع در خوزستان که بر اثر ریزگردها افزایش یافته ریوی، چشمی، گوارشی و تنفسی هستند که متاسفانه با ادامه این روند باید به طور جدی نگران سلامت مردم این شهر بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، مطابق با طرح ارائه شده از سوی دولت، از یکسال گذشته تاکنون ،پروژه مقابله با ریزگرد در 3 بعد خیساندن خاک، کاشت نهال، مالچ پاشی در خوزستان اجرا شد اما هنوز تمام زندگی و وجود ساکنان این منطقه را ریزگرد در بر گرفته و سرزمینشان را خاکستان کرده است .

در این خصوص با علی ساری، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفتگو کرده ایم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا هنوز شاهد فاجعه عظیم آلودگی ریزگردی در خوزستان هستیم، به خبرنگار اجتماعی برنا می گوید: در راستای اجرای طرح مالچ پاشی، کاشت نهال و خیساندن خاک ها از یکسال گذشته تاکنون در کاهش آلودگی موفق بوده ایم اگر چه این معضل هنوز ریشه کن نشده اما از شدت آن کاسته شد.

وی تصریح کرد:  از حدود 350 هزار هکتار زمین نیازمند به اجرای این طرح، 110 هزار هکتار از آن فوق بحرانی هستند که تاکنون 50 هکتار از این میزان، مورد بهره برداری قرار گرفتند.

 واما  وجود ریزگردها در هوای خوزستان موضوعی نیست که بتوان آن را پنهان کرد چرا که با چشم غیر مسلح نیز دیده می شود واز همه مهمتر که اینکه مردم این مرزو و بوم نمی دانند غصه کدام یک از مشکلاتشان را بخورند، سلامت جسم و روح از دست رفته شان یا شرایط بغرنج اقتصادی و محصولاتی که به دلیل ریزگرد ها از نفس افتاده و روی دست مانده اند و یا بیماریی هایی که امروز می گیرند و بیماریی هایی که در پس بحران هوایشان در انتظار آنها است ؟

 در این خصوص محمد حسین قربانی، نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به خبرنگار برنا اینگونه پاسخ می دهد: بیماری های شایع در خوزستان که بر اثر ریزگردها افزایش یافته ریوی، چشمی، گوارشی و تنفسی هستند که متاسفانه با ادامه این روند باید به طور جدی نگران سلامت مردم این شهر بود.

وی تصریح کرد: اگر چه نباید در خصوص ضرر و زیان ریزگردها فقط نگاه سلامت محور داشته باشیم بلکه بخش سرمایه گذاری ، اقتصاد و گردشگری این منظقه نیز تحت تاثیر آن قرار گرفته اند و در حال نابودی است. در حقیقت این روزها خوزستان را سراسر خاک گرفته است .

شاید برخی از مسئولان بخواهند کاری برای نجات خوزستان انجام دهند اما به نظر می رسد برنامه های عملیاتی اثرگذار و فوریتی در لابه لای جلسات متعدد گم می شود .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز