قرائی مقدم در گفتگو با برنا مطرح کرد؛

ایجاد شادی و امید با نسخه نویسی میسر نمی شود/ جوانان امیدوار، قوی ترین سلاح در برابر هر گونه تهدید

۱۳۹۷/۰۸/۰۲ - ۰۶:۰۳:۳۲
کد خبر: ۷۶۸۳۰۶
ایجاد شادی و امید با نسخه نویسی میسر نمی شود/ جوانان امیدوار، قوی ترین سلاح در برابر هر گونه تهدید
استاد جامعه شناسی گفت : پدیده های اجتماعی تک علّی نیستند و چندین عامل در ایجاد آنها دخیل است. یک جامعه ناآرام یک شبه به وجود نمی آید و یک روزه هم از بین نمی رود.

به گزارش خبرنگار  گروه اجتماعی برنا ، حجت الاسلام و المسلمین دکتر «حسن روحانی»، رئیس جمهور، روز گذشته  در جلسه ای با حضور جمعی از محققان علوم اجتماعی و اساتید جامعه شناسی دانشگاه‌های کشور، با بیان اینکه باید نشاط را در جامعه امروز ایران بیش از پیش تقویت کنیم، گفت:  با تفسیرهایی از واقعیت‌های جامعه مواجه ایم که گاهی این تفاسیر با واقعیت‌ها منطبق نبوده و حتی فاصله زیادی دارد.

رئیس جمهور در سخنان خود تاکید داشت : دولت معصوم نیست و ممکن است در برخی موارد نیز در کنار موفقیت‌ها و دستاوردهای گسترده ای که داشته، خطاهایی هم داشته باشد اما ما کشور نیرومندی هستیم و نباید اجازه داد برخی‌ها آینده را برای مردم سیاه ترسیم کرده و آنان را نگران سازند. جامعه ما نباید نگران فردا باشد؛ جامعه ای که بیش از امروز، نگران فردا باشد باعث می‌شود همین نگرانی از فردا، امروز آن را نیز برهم بزند.

با توجه به تاکیدات رئیس جمهور و دغدغه های اجتماعی ایشان با یکی از سرشناس ترین جامعه شناسان کشور به گفت و گو نشستیم تا از نگاه وی به راه حلی برای جامعه امروزی ایران که در حال در آغوش گرفتن ناامیدی است برسیم که وی چنین گفت .

امان الله قرائی مقدم در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی برنا گفت :  پدیده های اجتماعی تک علّی نیستند و چندین عامل در ایجاد آنها دخیل است. یک جامعه ناآرام یک شبه به وجود نمی آید و یک روزه هم از بین نمی رود.

وی با تاکید بر اینکه ما امروز با جامعه ای نگران، ناآرام، مأیوس و دچار بیگانگی روبرو هستیم بیان داشت :  اعتماد بین مردم و مسئولان خدشه دار شده است ، مردم وظایف خود را در مقابل مسئولان انجام داده اند و حالا نوبت مسئولان است که به وظایف خود عمل کنند.برای رسیدن به یک جامعه شاد و امیدوار در ابتدا باید پیوند مسئولان و مردم دوباره شکل بگیرد تا با باور یکدیگر مسیر حرکت به سمت جامعه ای که همدل با یکدیگر در مسیر حل مشکلات حرکت می کنند میسر شود.

این استاد جامعه شناسی در ادامه سخنان خود افزود: نمی توان فقط با اصلاح یک ساختار  مثلا اقتصادی فضا را تغییر داد و باید کل سیستم هماهنگ و منظم شروع به تغییر کنند و این تغییر با نسخه نویسی میسر شکل نمی گیرد و باید عمل کرد. وقتی فاصله بیان وعده ها با اجرایی شدن آنها نزدیک شود امیدواری و اعتماد مردم رشد می کند و این بزرگترین پشتوانه برای مسئولان خواهد بود اما وقتی این فاصله طولانی می شود به یاس باورها ختم شده و این برای هر دو سوی خطرآفرین است .

قرائی مقدم  با تاکید بر لزوم ایجاد زمینه‌های شادی و نشاط در کشور گفت: ما می‌توانیم با ایجاد نشاط در کشور فضا را بهتر کنیم اما این کارها را انجام نمی‌دهیم و همین موضوع باعث می‌شود که برخی سازمان‌های بین المللی از این فضا استفاده کرده و چنین موضوعاتی را علم کنند و بگویند که مردم ایران از همه چیز ناامید شده اند .واقعاً باید قبول کنیم هیچ شادی‌ای در کشور وجود ندارد؛ موسیقی نداریم . خنده نمی بینیم .نشاط نیست . این درحالی است که شادی حتی در رشد اقتصادی هم موثر است و موجب دلبستگی به نظام و کاهش انواع آسیب های اجتماعی می شود. بنابراین شادی از لحاظ اقتصادی، روانی و روحی و نقش مهمی دارد.مسئولان هر چقدر برای ایجاد شادی مردم خرج کنند بدانند که ده ها برابر آن را سود خواهد برد . حال که رئیس جمهوری با نگاه دغدغه مند به مشکلات اجتماعی و آسیب هایی که جامعه را در بر گرفته و در حال شکل گیری است توجه دارند بهترین زمان است که مسئولان به فکر ایجاد بسترهای لازم برای ایجاد جامعه سالم و امیدوار باشند و در گام اول می توانند به صورت جدی برنامه ریزی برای کاهش آمار بیکاری جوانان ایجاد کنند زیرا جوانان  امیدوار ، قوی ترین سلاح در برابر هر گونه  تهدید  هستند .

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز