می رسد از دشت حسین، جرس قافله ی عشق

۱۳۹۷/۰۸/۰۸ - ۰۵:۱۱:۲۲
کد خبر: ۷۷۰۴۴۹
می رسد از دشت حسین، جرس قافله ی عشق
حجت الاسلام عبداللهی گفت : زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) به عنوان یکی از شعائر شیعه در تعالیم اهل بیت علیهم‌السلام مورد تاکید قرار گرفته است. پیاده روی اربعین عهد حسینی در اسلام را برخلاف آرزوهای استکبار در جهان تجدید می‌کند و نشان می‌دهد هرچه در طول تاریخ از روز عاشورا فاصله گرفتیم این امر تاثیری در عشق ورزی مشتاقان به مکتب اهل بیت(ع) نداشته است.

 به گزارش خبرنگار  خبرگزاری برنا ،حماسه آفرینان و شیفتگان راه حسین (ع) ، آسیمه سر ،اشک در چشم و داغ بر دل ، گام هایشان را راهی مسیر بارگاه سید الشهدا نهاده اند  .  قرن ها هم بگذرد ، از غم جانگداز  شهادت سالار شهیدان نمی کاهد و عاشقانش در پس سال ها همچنان خون بر چهره می بارند. 

در چهلین روز سرور و سالار شهیدان  ، شاهد سیل رهروان کربلا هستیم که با تکیه بر ایمان خود بر وجودی که  «حب الحسین یجمعونا» ست راهی دشت کربلا شدند.

چقدر عشق لازم است ، چقدر توان میخواهد که سه روز قدم بر قدم نهاده تا به مقصود دلهای خود رسند و تهی از غم دنیا  باشند.

اربعین فقط یادآور غم و اندوه و ماتم زدگی نیست بلکه یادآور نبرد همیشگی حق علیه باطل و آزادگی و وارستگی عده‌ای پاکباخته در طول تاریخ است .

چند سالی است که این پیاده‌روی به عرصه نمایش اقتدار جهان تشیع مبدل شده است و جهانیان نظاره‌گر بزرگترین تجمع سالانه انسانی درکره زمین هستند که قطعا این تجمع، پیام‌های مختلفی را در بر دارد.

درباره شور و هیجان این روزها ، در کربلای معلی با کارشناس مذهبی حجت الاسلام عبدالهی گفتگو کردیم که در ادامه می خوانید :

حجت الاسلام عبدالهی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی برنا با بیان اینکه انتشار این حماسه ی مردمی موجب شناخت بیشتر دیگر ادیان از جایگاه امام حسین (ع) در میان مسلمانان می شود  گفت :راهپیمایی اربعین ، بستر مناسبی برای پیوندمیان مسلمانان و دیگر ادیان از جمله یهودیان، کلیمیان، مسیحیان و حتی اهل سنت و فرقه های گوناگون دیگر است و  باعث شکست  دشمنان در اختلاف انداختن میان مسلمانان است  که به پشتوانه ی نام حسین(ع) قصد هایشان به مقصود نمی رسد.

وی با بیان اینکه سنت اربعین فرهنگ کربلا را جاودانه کرد و ادامه این مسیر اسلام را در جهان تقویت می‌کند، تصریح کرد: زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) به عنوان یکی از شعائر شیعه در تعالیم اهل بیت علیهم‌السلام مورد تاکید قرار گرفته است.می‌توان گفت پیاده روی اربعین عهد حسینی در اسلام را برخلاف آرزوهای استکبار در جهان تجدید می‌کند و نشان می‌دهد هرچه در طول تاریخ از روز عاشورا فاصله گرفتیم این امر تاثیری در عشق ورزی مشتاقان به مکتب اهل بیت(ع) نداشته است.

این کارشناس مذهبی در خاتمه گفت : این حرکت عظیم عاشورایی که پیاده به کربلا می روند نشان از درک حقیقی اربعین است و باید ابعاد حقیقی و عارفانه حادثه عاشورا را درک کنیم.این قلب‌های مشتاق می‌خواهند خطاب به امام مهدی (عج) بگویند که ای امام هدایت‌گر قلبهای مردم دنیا، قلب‌های عاشق و منتظر در انتظار دیدار روی تو و آماده برای جانفشانی در راهی هستند و باور دارند آنچه را که خداوند به مومنان وعده است که زمین را بندگان شایسته‌ام به ارث می‌برند.

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز