مدیر سابق مؤسسه مطالعات و تحقیقات زنان در گفتگو با برنا ،

آمار «زنان معلقه» رو به افزایش است

۱۳۹۷/۰۸/۱۳ - ۰۵:۲۹:۲۵
کد خبر: ۷۷۱۶۹۵
آمار «زنان معلقه» رو به افزایش است
آمدی قمی گفت : احساس تنها بودن در یک جامعه شلوغ، نبود اطمینان از آینده، تامین اقتصادی، اجتماعی، روانی و احساسی از آسیب‌هایی است که زنان معلقه را تهدید می کند.

.به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، بررسی روابط عاطفی زوجین نشانگر رشد آمار زنان معلقه است . زنانی که نه مطلقه هستند و نه مجرد . زنان بدسرپرست و مورد خیانت قرار گرفته از جمله زنان معلقه به حساب می آیند.

 منیر آمدی قمی -مدیر سابق مؤسسه مطالعات و تحقیقات زنان- در گفتگو با خبر نگار برنا گفت: در گذشته اصطلاح طلاق عاطفی را در جامعه می شنیدیم که در تعریف کلی آن ، به عدم توجه مرد از منظرهای مختلف مادی و معنوی یه مسائل و مدیریت در خانواده  گفته می شد. امروزه دلایل بسیاری در بوجود آمدن اینگونه شرایط در زندگی زنان وجود دارد که باید ریشه یابی و فرهنگ سازی شود. عللی مانند ترس از طلاق و حواشی آن ، نبود امنیت اجتماعی برای زن مطلقه ، عدم حمایت مالی و پشتوانه آن و...

وی در ادامه افزود : احساس تنها بودن در یک جامعه شلوغ، نبود اطمینان از آینده، تامین اقتصادی، اجتماعی، روانی و احساسی از آسیب‌هایی است که زنان معلقه را تهدید  می‌کند .برخی از مردان به دلیل پایبند نبودن به تعهدات اخلاقی و عرفی نسبت به مقوله ازدواج، زنان خود را رها می‌کنند. در این شرایط زن دچار شوک عاطفی می شود. وقتی که در قوانین ازدواج مهریه مهمترین پشتوانه زن می شود و رسیدن به آن گذر از هفت خان رستم را میطلبد، مطمئنا تاثیر در انتخاب بین بد و بدترهای زندگی می گذارد . ماندن و تلاش برای نگه داشتن حرمت سنت ها و افکارهای عوام پسند و فرزند پروری از عواملی هستند که موجب می شود زنان از طلاق گرفتن واهمه داشته و تن به زندگی بدون عاطفه بدهد ، در نتیجه  لقب زنان معلقه را به آنان می دهند .

آمدی قمی  افزود: از راههای مناسب برای پشتوانه امنیتی زنان از بیمه های اجباری از سوی مردان در زمان عقد است . زمانی که مردی ازدواج می کند باید طبق قانون او را بیمه کرده و برای او و آینده فرزندان سابقه مالی مناسبی فراهم آورد.در این اوضاع اقتصادی که نوسانات قیمت سکه و مهریه متغیر و ثابت نیست ، مردان به بهانه های مختلفی از پرداخت آن سر باز کرده و یا توانایی پرداخت آن را ندارند و در نتیجه زنان هم مجبور به اقدامات قانونی کرده که با تمامی حواشی قانونی  که برای  دریافت مهریه داریم به بن بست خورده و حق قانونی خود را نمی توانند دریافت کنند، اما زمانی که زن بیمه و تحت پوشش عاملی باشد حداقل از اضطرابها و تنش های مالی او کاسته خواهد شد که موجب میشود زنان از حمایت دولتی برخوردار باشند.

 مدیر سابق مؤسسه مطالعات و تحقیقات زنان در حمایت قانون های اجرا شونده برای زنان گله مند بود و گفت: حوادث امنیت عاطفی و مالی و اجتماعی زنان در کشور ما قوانین مناسبی ندارد و باید که هر چه سریعتر برای جلوگیری از به وجود آمدن صدمات اجتماعی آن این قوانین را بازنگری کنیم . شناساندن فرهنگ برخورد مناسب با جایگاه زنان در هر مرحله از دوران زندگی آنان نیاز به آموزش های اجتماعی و جمعی دارد که از عوامل مهم ایجاد این فرهنگ سازی ها رسانه ها و حاکمیت هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز