در گفتگو با نماینده بندرعباس در مجلس مطرح شد ،

فاجعه محیط زیستی در بندرعباس/ورود ۷۰۰ لیتر پساب آلوده به خلیج فارس در هر ثانیه

۱۳۹۷/۰۸/۲۲ - ۱۹:۴۹:۲۰
کد خبر: ۷۷۴۹۳۴
فاجعه محیط زیستی در بندرعباس/ورود ۷۰۰ لیتر پساب آلوده به خلیج فارس  در هر ثانیه
نماینده مردم بندرعباس تصریح کرد که با تصفیه پسابی که به رودخانه های بندرعباس ریخته می شود، هم می توان از آلودگی دریایی جلوگیری و هم در مصرف آب شرب صرفه جویی کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا ؛ پساب خانگی و صنعتی  این روزها از راه رودخانه های بندرعباس به خلیج فارس سرریز شده اند و علاوه بر آلودگی و کشتار آبزیان و مرجان ها  باعث کاهش جاذبه های گردشگری شده اند . آمارها از میزان ورود فاضلاب و پساب های روزانه به خلیج فارس نشان از یک فاجعه محیط زیستی می دهد که مورد کم توجهی قابل تامل مسئولان است.

احمد مرادی -نماینده بندرعباس در مجلس شورای اسلامی - در گفتگو با خبرنگار برنا در خصوص فاجعه آلودگی رهاشدن فاضلاب ها و آلاینده های شهری در رودخانه های بندرعباس و در نهایت ریختن این پساب ها به خلیج فارس گفت: متأسفانه هر ثانیه 700 لیتر پساب فاضلاب به دریا ریخته می شود که هم سلامت مردم و هم اکوسیستم منطقه را در معرض خطر قرار داده است.

وی با تأکید بر اینکه این آلودگی دریایی هم به  آبزیان آسیب می زند و هم مردم نمی توانند از دریا استفاده کنند و باعث نابودی منظره طبیعی شده است، افزود: من برای کنترل آلودگی محیط زیستی ایجاد شده، پیگیری های لازم را انجام داده ام و در این راستا هم به وزیر نیرو تذکر داده ام و هم با استاندار صحبت کرده ام و طرح سؤال از وزیر نیرو داده ام؛ اما همچنان این پساب ها آب را آلوده می کنند و به آبزیان صدمه می زنند و بوی تعفن و چهره مشمئزکننده ای برای شهر ایجاد کرده و باعث نگرانی شهروندان شده اند.

مرادی نبودن سرمایه گذار بخش خصوصی، واگذاری دستگاه های آب شیرین کن به صنایع و عدم رسیدگی شهرداری را عوامل برطرف نشدن این معضل تاکنون دانست:   با اینکه در شرایط بد آب و هوایی و خشکسالی هستیم، حدود 200 تا 300 لیتر آب شرب سالم به فضای سبز اختصاص داده می شود که از نظر اقتصادی ضرر زیادی می زند. شهرداری باید با تصفیه پساب در فضای سبز از آن استفاده کند که متأسفانه تا کنون نتوانسته این امر را محقق کند.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر سرمایه گذاری پیدا کرده ایم که پساب را تصفیه کند و در اختیار دولت قرار دهد اما چون هزینه های آن هنگفت و میلیاردی است، دولت باید قول خرید تضمینی بدهد.

نماینده شهر بندرعباس در مجلس دهم از جلسه روز چهارشنبه (23آبان) با سرمایه گذار و مدیر عامل آب و فاضلاب شهری در مورد تصفیه پساب و بهره برداری از آن برای فضای سبز یا صنایع خبر داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز