یک مردم شناس در گفتگو با برنا عنوان کرد:

عقد دختربچه ها در برابر دستمزد

۱۳۹۷/۰۸/۲۷ - ۰۵:۲۷:۱۳
کد خبر: ۷۷۶۹۲۲
عقد دختربچه ها در برابر دستمزد
یک مردم شناس از معامله دختران در برخی استان های مرزی کشور خبر داد و گفت: در این مناطق مراسمی وجود دارد که براساس آن خانواده دختر اگر فقیر باشد مبلغی را به عنوان دستمزد از خانواده پسر می گیرد.

کامیل احمدی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، درباره دریافت پول در قبال شوهر دادن دختران کم سن در برخی مناطق ایران ، گفت: این پول در صورتی از خانواده مرد گرفته می شود که خانواده دختر بی بضاعت، یا آسیب دیده مانند خانواده درگیر اعتیاد باشد یا در مواردی که یکی از طرفین خصوصا شوهر از اتباع خارجی است.

وی ادامه داد: این پول شیربها نیست، بلکه مساعده یا دستمزدی است که خانواده داماد به خانواده عروس می دهد آنهم در شرایطی که خانواده داماد وضع مالی خوبی داشته باشد.

این مردم شناس اظهار کرد: این مراسم معمولا در شهرهای مرزی مانند خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، عشایر ترک و کرد آذربایجان غربی که سنت قلان گرفتن را دارند ، برخی مناطق آذربایجان شرقی، خوزستان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان مشاهده می شود.

وی با تاکید براینکه این سنت معمولا در خانواده های فقیر  وجود دارد، خاطرنشان کرد: معمولا هر چه عروس جوان تر باشد انتظار مالی از خانواده شوهر هم بیشتر می شود و  در بررسی ها خود بیشتر این مراسم را درباره کودکان همسران مشاهده کردم، اما برای دختران بزرگسال نیز ممکن است رخ دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز