نماینده مردم سنندج ودیواندره در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد :

بهبود اقتصادکوله بران با ایجاد شناسنامه قانونی

۱۳۹۷/۰۸/۲۹ - ۰۸:۴۰:۵۹
کد خبر: ۷۷۸۰۵۴
بهبود اقتصادکوله بران با ایجاد شناسنامه قانونی
نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه بی‌تفاوتی به کوله بران نارضایتی اجتماعی و سیاسی را رقم می زند،گفت: ایجاد شناسنامه قانونی تردد برای کوله بران در دستور کار دولت قرار بگیرد امامتاسفانه کار خاصی برای بهبود وضعیت کوله بران انجام نشده است.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، سید احسن علوی درباره وضعیت کوله  بران در کشور،گفت: وضعیت کوله بران در  کشورمناسب نیست زیرا کوله بران مجبورهستند از نقاط صعب العبور عبور برای امرار معاش تردد کنند که این امر سلامت کوله بران را به شدت به خطر می‌اندازد.

 نماینده مردم سنندج ودیواندره در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:متاسفانه اقدامات کارآمدی برای رفع مشکلات کوله بران در کشور اتخاذ نشده است که این امر می‌تواند وضعیت اقتصاد معیشتی کوله بران را با مشکلات اساسی روبروکند زیرا تعداد کوله بران در روستاهای استان کردستان بسیار بالا  است و این افراد درآمد اقصادی شان را از این مسیر تامین می‌کنند.

وی ادامه داد: یکی از راهکارهای اساسی برای ساماندهی کوله بران این است که مراجع قانونی با اتخاذ تمهیداتی برای ادامه  فعالیت کوله بران مجوزهای را صادر کنند تا این افراد به جای انتخاب مسیرهای صعب العبور از مسیرهای عادی رفت وآمد کنند تا سلامتشان  به خطر نی‌افتد.

 یکی از راهکارهای  اساسی برای ساماندهی کوله بران این است که  مراجع قانونی با اتخاذ تمهیداتی برای ادامه  فعالیت کوله بران مجوزهای را صادر  کنند

ساماندهی مرزی کشور نیازمند مدیریت واحد است

علوی با بیان اینکه ساماندهی مرزی کشور نیازمند مدیریت واحد است تصریح کرد: تعداد بسیاری از روستاییان در استان کردستان به کوله بری می پردازند و این در حالی است که نمی‌توان نسبت به وضعیت اقتصادی کوله بران بی تفاوت بود و این امر  پیامدهای ناگواری به همراه دارد.

 نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس بابیان اینکه بی تفاوتی به کوله بران نارضایتی  اجتماعی وسیاسی را رقم می زندیادآورشد: ایجاد شناسنامه قانونی تردد برای کوله بران در دستور کار دولت  قرار بگیرند امامتاسفانه کار خاصی برای بهبود وضعیت کوله بران انجام  نشده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز